Tysk

Tysk skema

06. marts 2016 af jakob0 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Tysk skema

Vedhæftet fil: i-ark.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #1
06. marts 2016 af sjls

Og spørgsmålet er? :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. marts 2016 af MHR1993 (Slettet)

#0

Nu har du jo fortalt mig i vores korrespondance om hvad opgaven drejer sig om. Fremover bør du også gøre det tydeligt for andre så de også kan give deres besyv med.
Du skrev du skulle forklare hvad der står i skemaet.

Hvad er dit spørgsmål? Hvad forstår du ikke ved skemaet? Hvad vil du gerne have forklaret?


Svar #3
06. marts 2016 af jakob0 (Slettet)

Min tysk lærer har udleveret et skema til os som nogle andre har udfyldt. Vi skal så fortælle udfra skema'et hvad personen har skrevet. Så jeg vil bare lige spørge om du kan hjælpe mig med det. Skema'et er meget kort, altså bogstavlig talt, så det tager højst 5 min.


Brugbart svar (0)

Svar #4
06. marts 2016 af MHR1993 (Slettet)

#3

Har du prøvet at slå ordene op i din ordbog? Hvad betyder fx "Geld" og "Ökonomie"?
Overordnet set drejer spørgeskemaet sig jo om fremtidsdrømmene som vedkommende har.


Svar #5
06. marts 2016 af jakob0 (Slettet)

Ja, det ved jeg godt, men kunne du muligvis hjælpe mig me dhavd jeg kan skrive på tysk. fordi jeg skal forklare det på tysk


Brugbart svar (0)

Svar #6
07. marts 2016 af Stygotius

Ordet "Ökonomie" bruges ret sjældent på tysk. Man siger/skriver "Wirtschaft (f.)" eller  (om faget) "Wirtschaftswissenschaften (pl.)"


Skriv et svar til: Tysk skema

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.