Matematik
Taylorpolynomier
Jeg har lavet følgende, men er ikke sikker på om det er korrekt, er der nogen der kan hjælpe?
Svar #1
14. marts 2016 af SådanDa
Du indsætter tilsyneladende g(0), g'(0) og g''(0), men du skal jo bruge g(a), g'(a) og g''(a) hvor a=π/2, så det må være disse du skal finde og indsætte i stedet.
Svar #2
14. marts 2016 af Bygningsdesigneren (Slettet)
i min bog er det den afledede af g, som skal sættes ind, sådan som jeg forstår det.
Svar #3
14. marts 2016 af SådanDa
Ja, men du finder den afledede af g i punktet 0, hvor du skal bruge den afledede af g i punktet du udvikler omkring, altså π/2:

Svar #4
14. marts 2016 af Bygningsdesigneren (Slettet)
nåå - nu har jeg også fået den til at gå op.
Tak for hjælpen :)
Skriv et svar til: Taylorpolynomier
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
