Dansk

Lone Hørslev; Jeg ved ikke om den slags tanker er normale"

24. marts 2016 af HFNU (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg vil gerne hører om der er nogen der evt. har læst digtet og kan hjælpe mig med:

Hvad denne her stætning betyder:

i Danmarks Akvarium fik jeg at vide at DET NORMALE for en strandkrabbe er at skifte skjold 10 til 15 gange i sit liv, jeg går over gaden og donk siger det, donk donk, hver gang en regndråbe rammer min hat har du tænkt på døden for nylig, har du nogensinde overvejet MORD.

Hvad betyder det at hun i Danmarks Akvarium?? fik at vide at; det normale for en strandkrabbe er at skifte skjold 10-15 gange i sit liv?? 

Gætter på at det har noget at gøre med at man ændre sig i livet? 

Brugbart svar (0)

Svar #1
24. marts 2016 af hesch (Slettet)

Hvis jeg har forstået spørgsmålet rigtigt:

"Danmarks Akvarium" er en institution ( vistnok beliggende i Charlottenlund eller også er den flyttet til Amager ), der udstiller sælsomme havdyr i store akvarier.

Se fx:

https://da.wikipedia.org/wiki/Den_Bl%C3%A5_Planet

Svar #2
24. marts 2016 af HFNU (Slettet)

Mange mange tak- kender du digtet evt? og kan hjælpe med hvor mange strofer og vers der er ??jeg har skrevet 7 vers og 3 strofer?.

Men er ikke helt sikker.

Brugbart svar (0)

Svar #3
24. marts 2016 af hesch (Slettet)

Jeg har en teknisk uddannelse og kan tælle næsten alt.

Undtaget er dog strofer og vers.

Svar #4
24. marts 2016 af HFNU (Slettet)

Ok det er helt helt iorden - jeg har hvertfald fået svar på et af mine spørgsmål, så mange mange tak

Svar #5
26. marts 2016 af HFNU (Slettet)

Er der nogen der kan læse mit resume??det er på omkring 4 linje? vil bare se om man kan skrive spørgsmåltegn i et resume?mange tak

Skriv et svar til: Lone Hørslev; Jeg ved ikke om den slags tanker er normale"

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.