Matematik

Integral

08. april 2016 af Ukq (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej

Er følgende udregnet korrekt. Jeg er nemlig usikker.. :-)

Brugbart svar (0)

Svar #1
08. april 2016 af peter lind

Brugbart svar (0)

Svar #2

Det er ikke et dobbeltintegral, men et kurveintegral. Integralet kan findes som ∫0( x(t)+y(t) )*|r'(t)|dt  x(t) og y(t) finder du af parameterfremstillingen sidst i opgaven

Brugbart svar (0)

Svar #3
08. april 2016 af Therk

Må jeg foreslå at du beskriver dine udregninger og tanker bag:

- Hvorfor integrerer du fx x over [0,2] og y over [0,x2]?
- Hvorfor integrer du funktionen \inline \sqrt y ^{-1}?

Svar #4
08. april 2016 af Ukq (Slettet)

Hov, jeg har kommet til at sætte den forkerte opgave..

Brugbart svar (0)

Svar #5
08. april 2016 af Therk

\int_0^{x^2} \frac 1{\sqrt{y}}\, \mathrm dy \neq \left[\frac 1{\sqrt{y}} \right ]_0^{x^2}

Du bruger vel de firkantede parenteser til at indikere at du finder stamfunktionen? Du har ikke foretaget dig noget her, tredje lighedstegn.

Brugbart svar (0)

Svar #6

Brugbart svar (0)

Svar #7
08. april 2016 af mathon

\int_{0}^{2}\int_{0}^{x^2}\frac{1}{\sqrt{y}}\mathrm{d}y\, \mathrm{d}x=\int_{0}^{2}\int_{0}^{x^2}2\cdot \frac{1}{2\sqrt{y}}\mathrm{d}y\, \mathrm{d}x=\int_{0}^{2}\left [ 2\sqrt{x} \right ]_{0}^{x^2}\mathrm{d}x=\int_{0}^{2}2x\mathrm{d}x=

\left [ x^2 \right ]_{0}^{2}=2^2=4

Brugbart svar (0)

Svar #8

Du kan ikke bare flytte rundt med integraltegnene som du gør. Du skal beregne ∫020x^2 y dy dx Overvej evt med en grafisk figur

Skriv et svar til: Integral

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.