Dansk
Min lærer ændrede det emne jeg havde trukket til eksamenen.
Jeg fik emnet 'Litteratur med pateisme' til, at starte med og jeg havde lavet dispotitionen/synopsisen til et maleri fordi min lærer sagde ugen inden, at jeg godt kunne bruge malerier/billeder, men så da jeg spurgte min lærer om vejledning ændrede hun min fordybelsesområde/det jeg trak.
Må hun gerne det?
Svar #1
26. april 2016 af michelleea (Slettet)
Nej, på ingen måder - var der nogle til stede under udtrækningen udover din lærer og dig?
Svar #2
26. april 2016 af Jakob132
Det er et rigtig godt spørgsmål. Jeg har skimmet det meste af prøvevejledningen og kan ikke finde et præcist svar, men har derimod stillet spørgsmålet videre til en ekspert.
Min egen holdning er nej. Det tror jeg også fagkonsulenten vil svare. Normalt, når der trækkes fordybelsesområder, så skal der være en ledelsesrepræsentant til stede (altså skolelederen, afdelingslederen, viceskolelederen...), for at tilse, at alt foregår efter reglerne. Det er lodtrækning, netop for at undgå, at elever selv vælger, eller lærere vælger for eleverne.
Jeg skal nok skrive igen hvis/når jeg hører et svar, men jeg vil sige nej, og jeg kunne heller aldrig selv finde på at gøre det.
Svar #3
26. april 2016 af DarknezZ (Slettet)
#2Det er et rigtig godt spørgsmål. Jeg har skimmet det meste af prøvevejledningen og kan ikke finde et præcist svar, men har derimod stillet spørgsmålet videre til en ekspert.
Min egen holdning er nej. Det tror jeg også fagkonsulenten vil svare. Normalt, når der trækkes fordybelsesområder, så skal der være en ledelsesrepræsentant til stede (altså skolelederen, afdelingslederen, viceskolelederen...), for at tilse, at alt foregår efter reglerne. Det er lodtrækning, netop for at undgå, at elever selv vælger, eller lærere vælger for eleverne.
Jeg skal nok skrive igen hvis/når jeg hører et svar, men jeg vil sige nej, og jeg kunne heller aldrig selv finde på at gøre det.
#1Nej, på ingen måder - var der nogle til stede under udtrækningen udover din lærer og dig?
Skoleinspektøren var til stede da vi trak, men min lære ændrede mit fordybelsesområde da inspektøren gik.
Svar #4
26. april 2016 af Jakob132
Der er endnu ikke kommet svar, men jeg tør godt lægge hovedet på blokken og sige, at det er ikke tilladt. Hvorfor skal vi ellers lave lodtrækning?
Svar #5
26. april 2016 af mette48 (Slettet)
Du bør henvende dig til inspektøren hurtigst mulig og sætte ham/hende ind i, hvad der er sket.
Jo længere du venter, jo kortere tid er der tilbage til forberedelse inden eksamen.
Skriv et svar til: Min lærer ændrede det emne jeg havde trukket til eksamenen.
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.