Tysk

Hjæælp med tysk - det haster!!!

08. juni 2016 af 3mmaschmidth (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Heej :)

Jeg har brug for nogle til, at hjælpe mig med min formuleringer på tysk. Jeg er vildt usikker på om de er grammatisk rigtig. Er der nogle der kan hjælpe mig med at rette disse sætninger?

1) Der wolf geht zu dem Mädchen und fragt ob es eine Rose zu seiner kranken Grossmutter ist.
På dansk er det '' Ulven gik over til pigen, og spurgte om han kunne få en rose til sin syge bedstemor ''

2) Das Mädchen kam zu seiner Grossmutter nach Hause. Ihre Grossmutter liegt im Bett, und hässlich aussehen.
På dansk er det '' Pigen kom hjem hos sin Bedstemor. Hendes bedstemor lå i sengen, og så grim ud.

3) Dann geht der Wolf zu seiner Grossmutter, für die rote Rose zu gibt.
På dansk er det '' Derefter gik Ulven over til sin Bedstemor, for at give den røde rose.

Hvis i skulle være i tvivl, så skal det hele være i datid.

Taak på forhånd :))

PS. Hvis i kan, må i gerne give svar senest i morgen :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. juni 2016 af Stygotius

1) Der Wolf ging zu dem Mädchen und bat um eine Rose für seine kranke Großmutter..
På dansk er det '' Ulven gik over til pigen, og spurgte om han kunne få en rose til sin syge bedstemor ''

2) Das Mädchen kam nach Hause zu seiner Großmutter. Seine Großmutter lag im Bett, und sah hässlich aus..
På dansk er det '' Pigen kom hjem hos sin Bedstemor. Hendes bedstemor lå i sengen, og så grim ud.

3) Dann ging der Wolf zu seiner Großmutter, um  ihr die rote Rose zu geben.
På dansk er det '' Derefter gik Ulven over til sin Bedstemor, for at give den røde rose.


Svar #2
09. juni 2016 af 3mmaschmidth (Slettet)

Tusind tak for hjælpen!! :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. juni 2016 af Stygotius

gern geschehen.


Skriv et svar til: Hjæælp med tysk - det haster!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.