Biologi
Planter
Jeg har problemer med 2 spørgsmål...
1. En redegørelse for fotosyntese, respiration og energiomdannelse hos planter, herunder i hvilke organeller processerne foregår.
2. Diskusstion af planternes rolle i græsningsfødekæden, samt hvorfor planterne er afhængige af nedbryderfødekæden?
På forhånd tak! :)
Svar #4
14. juni 2016 af Skaljeglavedinelektier
Jeg synes nu, du burde, som #1 skriver, give dit eget bud først. Det giver mere for dig selv og gør sikkert andre mere villige til at hjælpe.
Svar #5
14. juni 2016 af annsofie20 (Slettet)
Ja, jeg godt se hvad i mener. Jeg har bare ikke rigtig noget bud på det, derfor spørger jeg om hjælp herinde. Jeg har søgt på nettet og i min bog... Jeg ved godt hvad fx fotosyntese, respiration er, men hvilke processer de foregår i, ved jeg ikke.
Svar #6
Mener du hvilke organeller, processerne foregår i?
Fotosyntesen foregår forskellige steder i kloroplasterne, som f.eks. thylakoidmembranerne, der er flest af i mesofylcellerne.
Respirationen foregår hovedsageligt i mitokondrierne.
Svar #7
Svar #8
Fotosyntesen foregår forskellige steder i kloroplasterne, som f.eks. thylakoidmembranerne, der er flest af i mesofylcellerne.
Respirationen foregår hovedsageligt i mitokondrierne.
Det kan selvfølgelig uddybes, men det handler jo igen om, hvor detaljeret det skal være, men kloroplaster og mitokondrier er netop disse organeller.
Svar #9
Svar #10
Energiomdannelse i hvilken forstand?
Fotosyntesen omdanner solenergi til kemisk bundet energi.
Respirationen omdanner kemisk energi til bioenergi.
Skriv et svar til: Planter
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.