Matematik
Matematik opgaver
Hej er der nogen der kan hjælpe mig med at lave det her opgaver? :)
Tak på forhånd
Svar #1
03. september 2016 af JohnnyB2 (Slettet)
Jeg kan godt hjælpe, kan du evt. kontakte mig på Facebook under navnet: Navid Shaterabadi
Svar #2
03. september 2016 af hesch (Slettet)
#0: Du bør angive hvilke overvejelser du selv har gjort dig. Opgaverne drejer sig om polynomiers rødder og deres afledede funktion. Er du helt "blank" må du læse i din bog hvad det handler om. Gør så selv et tiltag eller stil et detaljeret konkret spørgsmål. Hjælpere kan jo ikke skrive en lærebog fra "scratch" her.
Fx bør du kunne gennemskue opgave 1:
( x - 5 )( x + 3 ) = 0
Hvis èn af parenteserne = 0, bliver deres produkt = 0. Altså er løsningen: x = 5 eller x = -3.
#1: Hvad er det for en "korridòrsnak" du vil starte her? Ligger der lyssky motiver bag, som ikke vedkommer andre? En fordel ved SP er at andre interessenter kan læse med på dit svar, så at din hjælp også kommer dem til gode.
Svar #5
05. september 2016 af Soeffi
Hvad er det ved ...
( x - 5 )·( x + 3 ) = 0 ⇔ (x - 5) = 0 ∨ (x + 3) = 0
...som du ikke forstår?
Svar #7
06. september 2016 af Soeffi
#6 det er opgave 2 og 4 jeg ikke fatter...

f(x) og g(x) er begge andengradspolynomier eller parabler. For dem gælder at det konstante led, der her hedder c, er lig med y-værdien for parablens skæring med y-aksen. Denne værdie er ens for f(x) og g(x) og kan aflæses til c = 4.
Svar #8
08. september 2016 af Laura201097 (Slettet)
Okay mange tak men nu er jeg i tvivl om opgave 3 og 4 kan i hjælpe med den?
Skriv et svar til: Matematik opgaver
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.