Matematik
hvad betyder a og b i forskriften?
Det oplyses, at tiden med god tilnærmelse afhænger lineært af distancen: ?? = ???? + ??,
hvor ?? er tiden, målt i sekunder, og ?? er distancen, målt i meter
a) Bestem tallene ?? og ?? ved at benytte lineær regression på alle tabellens data. - dette har jeg gjort. Forskriften kom til at se sådan her ud: 0,583x-14.
b) Hvad betyder tallene ?? og ?? ? - det er her mit problem ligger, jeg kan ikke fortælle hvad a og b i forskriften 0,583x-14 fortæller noget om... nogen der ved det?
Svar #1
10. september 2016 af peter lind
Hvad betyder de spørgsmålstegn ?
Indsæt x=0 i resultat
Beregn f(x+1)-f(x)
Svar #4
10. september 2016 af 1234matematikspasser (Slettet)
#1Hvad betyder de spørgsmålstegn ?
Indsæt x=0 i resultat
Beregn f(x+1)-f(x)
der skulle gerne så a og b
Svar #5
10. september 2016 af Eksperimentalfysikeren
Det er ikke særlig nemt at give en fornuftig forklaring, når du ikke skriver bogstaverne i formlen. Jeg vil GÆTTE på, at du mener f(x) = ax+b.
Indsæt x=0 i forskriften (med bogstaver) og se, hvad der kommer ud af det. Udregn også f(x+1)-f(x) med bogstaver. Så skulle du gerne kunne finde svaret.
Svar #6
10. september 2016 af 1234matematikspasser (Slettet)
#0Det oplyses, at tiden med god tilnærmelse afhænger lineært af distancen: f(x) = ax + b
hvor y er tiden, målt i sekunder, og x er distancen, målt i meter
a) Bestem tallene a og b ved at benytte lineær regression på alle tabellens data. - dette har jeg gjort. Forskriften kom til at se sådan her ud: f(x)=0,583x-14.
b) Hvad betyder tallene a og b- det er her mit problem ligger, jeg kan ikke fortælle hvad a og b i forskriften f(X)=0,583x-14 fortæller noget om... nogen der ved det?
Skriv et svar til: hvad betyder a og b i forskriften?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.