Kemi

Redoxreaktion

14. september 2016 af Sarah45 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej alle, kunne jeg evt. få hjælp til disse to opgaver. Jeg kan ikke helt finde ud af den, da jeg synes at de ikke giver mening. Det kunne være rart at få dem afklaret.

Vedhæftet fil: Udklip.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #1
14. september 2016 af mathon

Svar #2
14. september 2016 af Sarah45 (Slettet)

Jeg synes ikke at opgave c giver så meget mening, jeg regner med jeg skal bruge idealgasligningen, da tilstandsformlen ender med at blive gas

Brugbart svar (0)

Svar #3

2\, Cr\, _{\textit{(s)}}\; +\; 6\, H^+\, _{\textit{(aq)}}\; \rightarrow \; 2\, Cr^{3+}\, _{\textit{(aq)}}\; +\; 3\, H_2\, _{\textit{(g)}}

Svar #4

Rumfanget af Cr2+ svarer det ikke til den molære masse af Cr2+?? Eller er det idealgasligningen, der skal anvendes i dette tilfælde??

Brugbart svar (0)

Svar #5

c)
                Cr\, _{\textit{(s)}}\; +\; 2\, H^+\, _{\textit{(aq)}}\; \rightarrow \; Cr^{2+}\, _{\textit{(aq)}}\; +\;\, H_2\, _{\textit{(g)}}

Svar #6

c)
                Cr\, _{\textit{(s)}}\; +\; 2\, H^+\, _{\textit{(aq)}}\; \rightarrow \; Cr^{2+}\, _{\textit{(aq)}}\; +\;\, H_2\, _{\textit{(g)}}

Men de spørger jo efter rumfanget! Det forstår jeg ikke helt!

Brugbart svar (0)

Svar #7

tilsammenligning:

2\, Cr\, _{\textit{(s)}}\; +\; 6\, H^+\, _{\textit{(aq)}}\; \rightarrow \; 2\, Cr^{3+}\, _{\textit{(aq)}}\; +\; 3\, H_2\, _{\textit{(g)}}

2\, Cr\, _{\textit{(s)}}\; +\; 4\, H^+\, _{\textit{(aq)}}\; \rightarrow \; 2\, Cr^{2+}\, _{\textit{(aq)}}\; +\;\, 2\, H_2\, _{\textit{(g)}}

under samme betingelser er volumenet ved dannelsen af Cr^{2+}   \tfrac{2}{3} af volumenet ved dannelsen af Cr^{3+}.

Skriv et svar til: Redoxreaktion

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.