Studievalg og videregående studie

Kvote 2 gennemsnit

17. september 2016 af hejmeddigvenner (Slettet)

Hej alle, 

Hvis man er i gang med supplering efter d. 15 marts, som er sidste frist for kvote 2, bliver ens kvote 2 gennemsnit så mindsket med 0,5? Der står på AU's hjemmeside: 

"Har du ikke en karakter i et kvote 2 fag, men kun niveauet (fx ved en bestået engelsktest som TOEFL, en Individuel Kompetencevurdering eller en rektorerklæring), vil der fratrækkes 0,5 point fra det samlede kvote 2 faggennemsnit, og karakteren 0 vil indgå i udregningen. Det samme gælder, hvis du mangler et kvote 2 fag (der fratrækkes 0,5 point pr. manglende kvote 2-fag fra det samlede kvote 2 faggennemsnit), se nedenfor.  (...) Søger du om optagelse i kvote 2, anbefaler vi desuden, at du har de fag, som indgår i kvote 2-fagsnitsberegningen, således dine chancer for optagelse i kvote 2 øges. 

Der udregnes et fagsnit på samme måde som ovenfor, men fag du ikke kan tildeles en karakter i; fag du ikke har bestået; eller fag du sommersupplerer samme år, som du ansøger, indgår med værdien 0, og samtidig fratrækkes der 0,5 pr. fag."

Hvordan forstår I dette? Jeg er simpelthen så forvirret. Jeg er færdig med suppleringen inden d. 5. juli, som er fristen, for at uploade bevis, men betyder det så, at jeg må trække 0,5 fra gennemsnittet, pr. ikke-afsluttet fag før d. 15. marts? 

Svar #1
17. september 2016 af hejmeddigvenner (Slettet)

Det skal lige pointeres, at der suppleres, da jeg ikke har haft kvote 2 fagene på gym 

Brugbart svar (0)

Svar #2
18. september 2016 af JulieW99

Det vil jeg tro det gør. Jeg vil dog anbefale dig at ringe til AU og høre studievejledningen ad. De kan komme med det mest præcise svar. Selvom du ikke har haft faget på gymnasiet, er det jo stadig et kvote 2 fag.

- - -

Vh Julie

Skriv et svar til: Kvote 2 gennemsnit

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.