Dansk Historieopgave

hjællp til analyse af nogle 2 kilder!!! samarbejdspolitikken haster!!!!!!

10. oktober 2016 af iisommerii (Slettet) - Niveau: A-niveau

hej

jeg er igang med at skrive historieopgave, overemnet er Danmarks besættelse og underemne er Samarbejdspolitkken som jeg har valgt at skrive om. jeg vil i min analyse gerne have besvaret følgende

-  Undersøg forskellige holdninger til samarbejdspolitikker ud fra samarbejdspolitikker ud fra samtidige kilder eller kilder fra efterkrigstiden

- undersøg årsagerne til politikernes valg om at samarbejde, via analyse af relevante kilder.

??den første kilde er en tale af Anders Fogh Rasmussen, 29 august 2003

link: http://www.befrielsen1945.dk/temaer/efterkrigstiden/offentligdebat/kilder/Foghstale.pdf

den anden kilde har jeg problemer med at finde ud af hvilken kilde type kilden er, kilden handler om  Erik Scavenius og hvor god hovetalsmand han var ifølge historikeren Søren Mørch

som jeg vil vedhæfte en fil af

det mit problem er at jeg er i tvivl om de to kilder svarer må min problemformulering som jeg også har skrevet ovenover med fed skrift og hvordan jeg skal gribe det an hvordan skal jeg analysere den.. jeg har fundet ud af at begge afsendere har en positiv opfattelse af samarbejdspolitikken/politikkere

så har jeg fundet 2 citater i teksterne til at understrege det men jeg har brug for hjælp til analysere dem.. fordi jeg har lidt svært ved at forstå kilder og ligesom fange guldpointer i kilderne, jeg har fundet nogle gode deabt omkring det på nettet men må man godt tage det derfra og så indsæt det som fodnote i sin opgave, men det er bare journalisternes synspunkter og ikke mine!!

tak på forhånd

Vedhæftet fil: Dokument1.docx

Skriv et svar til: hjællp til analyse af nogle 2 kilder!!! samarbejdspolitikken haster!!!!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.