Matematik

Linjens ligninger

16. oktober 2016 af mimmi123 (Slettet) - Niveau: C-niveau
Hej, kan I hjælpe med denne opgave, jeg er lidt lost i det her. y= 3+X. Bestem y, når x=3. Bestem x, når y er 5. Jeg håber I vil hjælpe og påforhånd tak!:)

Brugbart svar (1)

Svar #1
16. oktober 2016 af StoreNord

y= 3+X             kan også skrives som

f(x) = 3+x        så er

f(3) = 3+3 = 6

Og når            f(x) = 3+x = 5       så er   x = 5 -  3

Brugbart svar (0)

Svar #2
16. oktober 2016 af jantand

Det kan ikke være rigtigt at du spørger om det.

Hvis du ikke kan løse den ligning, så må du have matematikbogen fra 5 klasse frem igen.

Svar #3
16. oktober 2016 af mimmi123 (Slettet)

At Jeg spørger, ja den er god nok. Forresten så er det næsten 3 års siden, jeg sidst havde matematik. Så tænk før du skriver, og mange tak for hjælpen storeNord! :D

Brugbart svar (0)

Svar #4

Du  må jo have opgaven et sted  fra . Du har jo en matematikbog. Svaret står i den, så læs på det i den.

Det er jo ikke meningen andre skal løse opgaverne for dig. Til storeNord. Det hjælper ikke mimmi123 at du løser hendes opgaver. Det lærer hun ikke noget af. Hun lærer kun noget ved at øve sig og det er det hun skal.

Svar #5

Nej, jeg er fjernstuderenden af den grund, ingen facitliste eller bog. Det hjælper jo, med at jeg kan se, hvordan og hvorledes man gør. Måske ikke for dig, men for mig gør det. Så kan jeg jo lave alle de andre opgaver efterfølgende og ikke bare stå stille i en opgave og ikke kan komme videre.

Brugbart svar (0)

Svar #6

Hvad er det du studerer og skal bruge Mat C til.

Svar #7

Hvorfor spørger du?

Brugbart svar (0)

Svar #8

Hvis du bor i nærheden af Brande kunne du få hjælp.

Brugbart svar (0)

Svar #9
16. oktober 2016 af Capion1

Uddrag af betingelserne (link hertil nederst på siden):

Besvarelse af indlæg

Når du tilbyder hjælp, så vær forstående overfor nye medlemmer, der ikke nødvendigvis er erfarne med normerne på forummet. Vær derfor også tålmodig, når du svarer – noget, der virker helt åbenlyst for dig, kan være ret kompliceret for andre.

Brugbart svar (1)

Svar #10
16. oktober 2016 af Capion1

.SP 1610161323.PNG

Vedhæftet fil:SP 1610161323.PNG

Skriv et svar til: Linjens ligninger

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.