Matematik

Andengradsfunktion hjælp

27. november 2016 af Michaels1 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej jeg har en opgave som jeg skal løse, har siddet med den lidt tid og kan ikke forstå hvorda jeg skal regne de enkelte ud og hvilke grafer jeg skal lave, opgave formuleringen kommer her.

fortæl gerne formel mæssigt hvad jeg skal bruge, vil gerne lære det her, men forstår det bare ikke rigtigt..
Oplysninger:JYSK har flere sæsonvarer i sit sortiment, blandt andet badebassin og julelysestager. Badebassinet sælges fra 1.marts til 1.oktober, mens julelysestagerne sælges fra 1.november til 1.januar.For produkt X (badebassin) gælder følgende data:Indkøbspris: 200 kr. ex. momsSalgspris 1.200 kr. ex. momsFor produkt Y (julelysestager) gælder følgende data:Indkøbspris: 100 kr. ex. momsSalgspris 600 kr. ex. moms

Endvidere oplyses det, at JYSK har faste omkostninger på 50.000 kr. ex. moms pr. måned i de måneder der er sæson for badebassiner, og 25.000 kr. ex. moms pr. måned i de måneder der er sæson for julelysestager. Der skal i funktionerne ikke tages hensyn til moms. Da det er sæsonvarer, sælger JYSK kun enten badebassin eller julelysestager?

Opstil relevante funktioner for badebassinnet?
Tegn relevante grafer for badebassinnet, hvor man kan aflæse omsætning, omkostninger, og nulpunktsomsætning.?
Tegn en graf for julelysestagerne, der viser fortjenesten, og aflæs fortjenesten for x=600?
Konkluder på dine funktioner og grafer - altså hvad betyder de for JYSK

Svar #1
27. november 2016 af Michaels1 (Slettet)

opgaven hvor man skal tegne relevante grafer for badebassinnet, hvor man kan aflæse omsætning, omkostninger, og nulpunktsomsætning.

den har jeg fået lavet nogle der kan kontrollere om det er rigtigt gjort?

har vedhæftet filen her

Vedhæftet fil:Projektmappe4.xlsx

Skriv et svar til: Andengradsfunktion hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.