Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)
Spørgsmål til opgaveformuleringen - hastigt
Jeg har fagene Dansk og Engelsk, hvor jeg har om Horrorgenren.
I min analyse, har jeg fået at vide, at jeg skal give en alanyse og fortolkning af Dennis Jürgensens Kadaverjagt og Stephen Kings Cycle of the Werewolf med henblik på, at afdække i hvilket omfag teksterne reflekterer den ikke-fiktive verden, og om de overnaturlige figurer kan læses som fortolkninger af reelle frygtmomenter.
Men jeg er pludselig kommet i tvivl om, hvad der menes.
Hjæææææælp mig :(
Svar #1
18. december 2016 af JulieW99
Hvorfor er du i tvivl om, hvad der menes? Jeg læser det på følgende måde:
1. Kan man se en ikke-fiktiv verden i teksterne?
2. Kan de overnaturlige figurer være billeder på reelle frygtmomenter?
Vh Julie
Svar #2
18. december 2016 af astr2321 (Slettet)
Hej Julie,
Tak for dit hurtige svar. Jeg vil gætte på, at det er i min stress, at jeg pludselig kommer i tvivl.
Kan du muligvis omformulere nr. 2 igen, jeg panikker stadig over det...
Venligst,
Astrid
Svar #3
Selvfølgelig.
I teksterne indgår der overnaturlige figurer, altså eksistrerer de ikke i virkeligheden. Du bliver spurgt om, om det kan være et billede/metafor, for en frygt vi kan have i virkeligheden. Altså, måske kan angst laves til en sort skygge skriftligt. Bare for at komme med et virkelig ringe eksempel.
Vh Julie
Svar #4
18. december 2016 af astr2321 (Slettet)
Hmmm, det hjalp lidt med at forstå, hvad der menes. Men jeg har stadig svært ved at sætte en varulv og zombier ind på den plads og få et svar ud af det. Jeg har forsøgt og forsøgt på at finde gode kilder til svaret på dette - eller det mindste noget der kan få mig på sporet, men det er næsten umuligt.
Men jeg takker igen for svaret :-) Mon ikke jeg kommer igennem det?
Svar #5
Du skal helt sikkert nok komme igennem det. Når du har en varulv, så se på hvordan den beskrives. Ikke af udseende, men af træk ellers - altså personlighed. Det gør det måske nemmere at relatere til en frygt. Se også på hvad sammenhæng den indgår i.
Vh Julie
Skriv et svar til: Spørgsmål til opgaveformuleringen - hastigt
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.