Studievejledning

Optagelse på jura

06. februar 2017 af tseerup96 (Slettet)
Hey guy
Jeg er en ung fyr som drømmer om at komme i d på jura i Aalborg. Jeg ved at det er svært at komme ind, da de kræver et snit på 9,4. Men vil gerne høre hvordan det hele virker med optagelse. Har haft et par lorte eksamener på første år, men ikke nogle af dem som er adgangsgivende.. Vil ligeledes gerne høre om det er så hårdt et studie som man høre..

På forhånd tak:)

Brugbart svar (0)

Svar #1
08. februar 2017 af Justitia

Eksamensperioderne er hårde - rigtig hårde. Men hverdagen er altså stille og rolig :) 


Brugbart svar (0)

Svar #2
15. februar 2017 af Roman Garcia

På samme måde som andre studieretninger, så er det, hvad man selv gør det til. Der skal som på andre studieretninger læses en del, særligt i eksamensperioderne. Det fungerer bedst, hvis man får en rytme ind, således man møder tidligt og er på uni til senere på eftermiddagen. I eksamensperioder er der naturligvis fuld fokus. Så i forhold til de generelle ting, så er jura lige som mange andre uddannelser. Jeg vil dog sige, at man bliver taget lidt mere i hånden på jura. Eksempelvis har man et specifikt pensum, hvilket betyder, at man som udgangspunkt alene skal købe bøgerne på pensumlisten. Her er der en række andre uddannelser, hvor der kræves større selvstændighed, men det skal man jo ikke klage over, da det er meget rart (man kan så diskutere, om det er hensigtsmæssigt i forhold til læring - i forhold til arbejdet bagefter ville det efter min opfattelse være bedre med lidt mere selvstændighed, men som skifte fra gymnasiet, så er det fint, at man bliver taget i hånden).

Angående optagelse så varierer proceduren for kvote 2-optagelse og afhænger af det enkelte uddannelsessted, så her kan uddannelsesstedernes hjemmesider med fordel undersøges. Det kan også siges, at man med fordel kan søge ind flere steder med henblik på at forbedre sine chancer.

Skriv et svar til: Optagelse på jura

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.