Dansk
Uretfærdig karakter
Hej.
Jeg har fået min dansk stil tilbage, og min lærer har - som altid - valgt at give mig 10, men dog af nogle, hvad jeg anser, for at være uholdbare grunde. Personligt synes jeg, at min stil fortjener mere end et 10-tal, og da det er en af de sidste stile, som kommer til at afgøre årskarakteren, irriterer dette mig gevaldigt. Hvad tænker I om det, og hvad synes I, at jeg skal gøre? Hvis det er til en hjælp, så vil jeg rigtig gerne sende stilen og de tilhørende rettelser til de af jer, som kunne være interesseret.
Tak på forhånd.
Svar #1
10. april 2017 af Smut1
Uanset om karakteren er retfærdig eller ej, så kan du næppe stille noget op, idet der er tale om flere "rettelser".
Svar #2
10. april 2017 af Therk
"Lektiehjælpere på Studieportalen.dk er enige med mig i at jeg burde have fået en højere karakter"
Vi kan ikke hjælpe, er jeg bange for. Jeg tror du får meget mere ud af at tage en dialog med din underviser.
Svar #3
10. april 2017 af Mathias7878
Som elev er det meget svært at afgøre, hvorvidt ens karakter er retfærdig eller ej. Du kan derfor måske føle, at din opgave er et 12-tal værdig, hvorimod din lærer har andre tanker. Som Therk også siger, får du nok mere ud af at snakke med din lærer om det.
Svar #4
10. april 2017 af Stygotius (Slettet)
Karakteren 12 gives for den fremragende præstation, der demonstrerer udtømmende opfyldelse af fagets mål, med ingen eller få uvæsentlige mangler
Svar #5
10. april 2017 af fosfor (Slettet)
"som altid", så har du vel flere stiles feedback at udtænke hvad læreren kan lide at høre ud fra. Læs evt. besvarelsen fra nogle af dem der fik 12.
Desuden er der formentlig bedre stedet at bruge energien, når problemet ikke er større end 10 vs. 12. Jeg fraråder på det kraftigste at give det mindste udtryk for at du synes karakteren er uretfærdig over for din lærer.
Svar #6
10. april 2017 af Stygotius (Slettet)
Kan du udtrykke dig mere omhyggeligt?? Det er svært at forstå hvad du mener.
Svar #7
11. april 2017 af Stygotius (Slettet)
Selvfølgelig skal man bedes om at få en karakter på 10 revurderet hvis man man for alvor mener at præstationen har været til 12 og kan argumentere sagligt og overbevisende for det.
Det er svært at forstå hvorfor man skal lade være at give "det mindste" udtryk for det over for sin lærer
Det har intet at gøre med om man tror man kan "udtænke hvad læreren kan lide at høre ud fra" (hvad den sætning så ellers skal betyde)
Skriv et svar til: Uretfærdig karakter
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.