Tysk

Tysk aflevering

27. april 2017 af Camilla4500 - Niveau: B-niveau

Hejsa
Jeg sidder her med en tysk aflevering, hvor jeg er i tvivl om jeg har brugt de korrekte ord og vendinger. Er der nogle der har lyst til at læse den igennem og se om der er et par rettelser jeg skal lave? Afleveringen er på 200 ord, så ikke noget der tager flere timer :) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. april 2017 af Stygotius

Dette er ikke en gratis retteservice til ugidelige elever, der blot overlader sine opgaver til andre.. Du må i gang med selv at undersøge din opgave.

Hvorfor skulle din lærer dog rette en vildt fremmeds aflevering??


Svar #2
28. april 2017 af Camilla4500

Jeg har ikke bedt en om at lave min aflevering, jeg har spurgt om en kunne havr lyst til at læse den igennem og fortælle mig om jeg hat mange fejl og rettelser. Bare så jeg ligesom har noget at gå udfra. God dag til dig. :)

Brugbart svar (0)

Svar #3
28. april 2017 af Stygotius

Ja, og det vil sige at du ikke selv kan/vil finde de begåede fejl, og det igen sige at det afleverede ikke er dit arbejde, men en andens. Hvorfor i alverden skulle en lærer dog bruge tid og arbejde på det??. 

Hvem kan have glæde af det?  -hverken du eller din lærer.

Det er åbenlyst snyd at narre din lærer til at tro at du selv har lavet dette.

Den dag du sidder alene til en eksamen, vil du opdage at du har snydt dig selv eftertrykkelligt og bildt dig selv ind at du kan mere end du i realiteten kan.


Svar #4
28. april 2017 af Camilla4500

Det er vel det samme, som hvis nogle har brug for hjækp til at få rettet tyske sætninger igennem - som jeg kan se du ikke har noget problem med. :)

Brugbart svar (0)

Svar #5
28. april 2017 af Stygotius

Jamen, du må da selv rode med din (mangel på) seriøsitet i dit skolearbejde og selv tage skraldet når det kommer. Så ville du nok ønske at du havde prøvet på at  lære noget selv mens tid var og ikke levet på en illusion.


Brugbart svar (1)

Svar #6
29. april 2017 af nat12397 (Slettet)

#Stygotius
Hvorfor ikke bare holde et pænt toneleje her inde. Hvis du ikke har lyst til at hjælpe hende med at kigge igennem for fejl, fordi du mener, at det er snyd, så er det fint, men mange gange er det svært at finde sine egne fejl i en tekst, man selv har skrevet.


Brugbart svar (0)

Svar #7
29. april 2017 af Stygotius

OK, -så send teksten til mig  på swellbox@comxnet .dk så skal jeg markere evt. fejl. 


Brugbart svar (0)

Svar #8
29. april 2017 af MatHFlærer

Som #6 skriver, så forstår jeg ikke din måde at være på, Stygotius. Det er meget lærerigt for trådstarter at få en anden til at kigge på en opgave og evt. vise hvor der burde rettes til og i så fald hvad burde der stå. Der er immervæk forskel på at snyde og få hjælp. 


Brugbart svar (0)

Svar #9
29. april 2017 af Stygotius

Ja, men så er det jo stadig ikke ens eget, selvstændige arbejde man afleverer til en lærer, og han/hun har ingen muilighed for at bedømme den pågældende elev. Denne vil jo også leve i den illusion at han/hun kan andet og mere end hvad der er virkelighed, og når vedkommende så sidder alene til en eksamen   -uden hjælp fra andre til at klare ærterne for sig, har vil katastrofen. og det viser sig så pludselig hvad vedkommende virkelig kan og ikke kan.

Jeg ville nødig opereres af en læge der havde snydt til sin eksamen i kirurgi og fået andre til at besvare sine spørgsmål.   -hovsa,  jeg troede søreme det var blindtarmen.

P.S.

Hvad er en "gymnasieteacher" ???


Brugbart svar (0)

Svar #10
29. april 2017 af nat12397 (Slettet)

Jeg kan godt se din pointe Stygotius, men så kunne du f.eks. skrive det på en pænere måde til at starte med, f.eks. "synes du skal prøve selv og sende det du har, da du vil få mere ud af det" i stedet for at komme med sådan en besked som i #1

Jeg holder stadigvæk på, at jeg synes det er okay, at spørge om hjælp til at kunne se fejlene. Hun bad jo ikke om at rette fejlene, bare om man kunne se, hvor der var noget hun lige skulle tjekke op på ;)

Men vi har alle lov til vores mening, god dag :-)

Brugbart svar (0)

Svar #11
29. april 2017 af MatHFlærer

En "gymnasieteacher" er en bruger på Studieportalen.

Og den der tone der, bryder jeg mig ikke om.


Brugbart svar (0)

Svar #12
29. april 2017 af Stygotius

tone?????


Brugbart svar (0)

Svar #13
29. april 2017 af MatHFlærer

Ja tone. Du er ret grov i denne tråd synes jeg. Måske har jeg ikke været for smart selv, da jeg skrev min kommentar til dig, men hul i det. 

God lørdag

Mvh

Anders


Brugbart svar (0)

Svar #14
29. april 2017 af Stygotius

"på en pænere måde"??   Tja, de små pus må jo endelig ikke få sandhdheden som den faktisk er at vide,

-hvilket enhver seriøst arbejdende ellers ville være allermest interesseret i.

"En bruger på Studieportalen?  Hmm, jeg er da gymnasielærer, men  jeg er sgu ingen "gymnasieteacher".


Brugbart svar (0)

Svar #15
29. april 2017 af MatHFlærer

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg kan bruge din seneste kommentar til....


Brugbart svar (0)

Svar #16
29. april 2017 af Stygotius

Tjaa, det er jo ikke min skyld.


Brugbart svar (0)

Svar #17
01. maj 2017 af Moderatoren

#1 

Hvis du ikke er interesseret i at hjælpe trådstarter, så skal du være velkommen til ikke at skrive i tråden.


Tråden er låst for yderligere indlæg.