Samfundsfag

Problemformulering til samfundsfag afgangseksamen - Nogen der vil hjælpe?

16. maj 2017 af ninavinther (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Vi er en gruppe på to, der har trukket kriminalitet og straf som underemne til vores afgangseksamne i samfundsfag. Vi har valgt at have Kriminalitet blandt ghetto miljøer som vores delemne og har lavet et forslag til vores problemfumulering, men vi er ikke sikre på den. Vores lærer siger den skal være mere specifik, men vi forstår ikke rigtig hvad han mener og han har ikke tid til at snakke med os. 
Her er den problemstilling vi har lavet :

Hvordan påvirker indbyggere med anden etnisk baggrund deres opførelse i Danmark og hvordan kan vi være bedre til at integrere tilflyttere for at formindske kriminalitet?

Nogen der kan hjælpe os med, hvad vi kan gøre bedre? Evt. Til hvordan vi kan snævre problemstillingen ind til et specifikt emne? Tak på forhånd :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
16. maj 2017 af Justitia

"Hvordan påvirker indbyggere med anden etnisk baggrund deres opførelse i Danmark og hvordan kan vi være bedre til at integrere tilflyttere for at formindske kriminalitet?"

Den skal i hvert fald omformulere. 


Svar #2
16. maj 2017 af ninavinther (Slettet)

#1

"Hvordan påvirker indbyggere med anden etnisk baggrund deres opførelse i Danmark og hvordan kan vi være bedre til at integrere tilflyttere for at formindske kriminalitet?"

Den skal i hvert fald omformulere. 

Hvordan ville vi skulle omformulere den? Kunne du evt. give et eksempel? Tusind tak :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. maj 2017 af Justitia

Det her er jeres problemformulering: 

Hvad er straf?
Hvorfor straffer vi?
Hjælper det at straffe?
Hvad er danskernes syn på straf? Kom her ind på forbindelsen mellem retsfølelse og retspolitik.  (er straffene i Danmark for milde, hårde mm. og hvordan påvirker befolkningens retsfølelse politikerne og den politik de fører.) 
Hvad mener dommerne "de professionelle"?

Selv tak.


Brugbart svar (0)

Svar #4
16. maj 2017 af Justitia

Jeg har hermed givet jer en problemformulering, som snildt kan give 12.


Svar #5
16. maj 2017 af ninavinther (Slettet)

#4

Jeg har hermed givet jer en problemformulering, som snildt kan give 12.

Tusind tak skal du have, dog er vi lidt usikre på om det kommer for langt væk for vores delmne som er Kriminalitet blandt ghettomiljøer el. Kriminalitet blandt unge i Danmark 
?

(Det er dem vi har overvejet indtil vidre)


Brugbart svar (0)

Svar #6
16. maj 2017 af Justitia

"Vi er en gruppe på to, der har trukket kriminalitet og straf "

Sig nu bare til jeres lærer at i har fundet et nyt emne. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
16. maj 2017 af Justitia

"Vi har valgt at have Kriminalitet blandt ghetto miljøer" 

Spørg om i må vælge et nyt underemne. Det er et dårligt emne i har valgt. 


Svar #8
16. maj 2017 af ninavinther (Slettet)

#6

"Vi er en gruppe på to, der har trukket kriminalitet og straf "

Sig nu bare til jeres lærer at i har fundet et nyt emne. 

Hvad skulle vores overemne så være? Det er virkelig gode arbejdsspørgsmål du er kommet med, men vores lærer vil godt have en specifik problemstilling som er et spørgsmål der hænger sammen. Kunne det så fx. være 
Hvad er danskernes forhold til straf og hvordan staffer vi i forhold til andre lande i verden? 


Brugbart svar (0)

Svar #9
16. maj 2017 af Justitia

Jeres overemne er jo bare; "kriminalitet og straf"

Men i skal finde et nyt underemne.

"Hvad er danskernes forhold til straf og hvordan staffer vi i forhold til andre lande i verden?"

Den er også dårlig. Der er ikke en rød tråd........ 


Svar #10
16. maj 2017 af ninavinther (Slettet)

#9

Jeres overemne er jo bare; "kriminalitet og straf"

Men i skal finde et nyt underemne.

"Hvad er danskernes forhold til straf og hvordan staffer vi i forhold til andre lande i verden?"

Den er også dårlig. Der er ikke en rød linje........ 

Hvad vil du så foreslå ? Vi er så forvirret omkring det hele og vores lærer er her aldrig til at hjælpe og den skal afleveres på fredag .....


Brugbart svar (0)

Svar #11
16. maj 2017 af Justitia

Det har jeg jo skrevet.

Delemne: Retspolitik i Danmark.

Det her er jeres problemformulering: 

Hvad er straf?
Hvorfor straffer vi?
Hjælper det at straffe?
Hvad er danskernes syn på straf? Kom her ind på forbindelsen mellem retsfølelse og retspolitik.  (er straffene i Danmark for milde, hårde mm. og hvordan påvirker befolkningens retsfølelse politikerne og den politik de fører.) 
Hvad mener dommerne "de professionelle"?
 


Svar #12
16. maj 2017 af ninavinther (Slettet)

#11

Det har jeg jo skrevet.

Delemne: Retspolitik i Danmark.

Det her er jeres problemformulering: 

Hvad er straf?
Hvorfor straffer vi?
Hjælper det at straffe?
Hvad er danskernes syn på straf? Kom her ind på forbindelsen mellem retsfølelse og retspolitik.  (er straffene i Danmark for milde, hårde mm. og hvordan påvirker befolkningens retsfølelse politikerne og den politik de fører.) 
Hvad mener dommerne "de professionelle"?
 

Vi foreslår det til vores lærer og kommer tilbage med en statusopdatering. Tusind tak for hjælpen :)


Skriv et svar til: Problemformulering til samfundsfag afgangseksamen - Nogen der vil hjælpe?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.