Matematik

Capital lease

07. september 2017 af tobiasyesyes - Niveau: Universitet/Videregående

Hej. Jeg har brug for hjælp til følgende opgave

AFA acquired equipment under a capital lease that requires six annual lease payments of $40,000. The first payment is due when the lease begins, on January 1, 20X6. Future payments are due on January 1 of each year of the lease term. The interest rate in the lease is 16 %

a) Compute the association's cost of the equipment

Svaret er $170,960, men jeg har ingen anelse om, hvordan man kommer frem til det.


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. september 2017 af Therk

Har du hørt om annuiteter?

Din nutidsværdi for betalingerne (PV) er betalingsstørrelserne (X) ganget med annuiteten. Annuiteten er summen af tilbagediskonteringskurserne for betalingstidspunkterne. Start i k = 0, da du har en udbetaling med det samme. Du har n betalinger, så summer op til n-1, da indeks 0 også tæller med. i er renten (16% i dit tilfælde).

PV = X \sum_{k= 0}^{n-1} \frac{1}{(1+i)^k}


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. september 2017 af Therk

Giv gerne lige et hint om det var en hjælp eller om det var helt sort :)


Svar #3
11. september 2017 af tobiasyesyes

Jeg kan ikke få det til at give mening. Kan du hjælpe med at indsætte tal i formlen?


Brugbart svar (0)

Svar #4
11. september 2017 af Therk

Jeg har prøvet at beskrive hvad der skal sættes ind hvor i #1. Hvis jeg satte tallene ind ville jeg bare løse opgaven for dig :( Prøv at forklare hvad du ikke forstår.


Skriv et svar til: Capital lease

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.