Kemi

redox

14. november 2017 af Annaduvedhvem - Niveau: B-niveau

HJÆLP

jeg er gået helt i stå ved den her opgave..


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. november 2017 af Heptan

Carbonatomet i lysin ændrer oxidationstrin i den første delreaktion (den hvor LSD1 er katalysator), og således ændrer FAD også oxidationstrin når det omdannes til FADH2. LSD1 omdannes ikke selv i reaktionen, og derfor er LSD1 en katalysator for en redoxreaktion.

Carbonatomet går fra OT = -II til OT = 0.


Svar #2
15. november 2017 af Annaduvedhvem

jeg forstår at der sker en ændring i oxidationstrin i den første delreaktion men hvordan sker den her ændring? og hvordan kan FAD bare omdannes til FADH2


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. november 2017 af Heptan

Forstår ikke helt dit spørgsmål, hvorfor skulle den ikke kunne omdannes til FADH2? De har ikke angivet en reaktionsmekanisme, men typisk i sådan nogle reaktioner sætter reaktanterne sig i en lomme i enzymet der i vores tilfælde faciliterer overførslen af elektroner til FAD og dannelsen af den nye dobbeltbinding, dvs. der sker en mild oxidation af histonhalen. Måske kan FAD ligefrem tage H2 direkte fra histonhalen og efterlade produktet, eller også sker det via en omvej med hydronudveksling fra opløsningsmidlet.


Svar #4
16. november 2017 af Annaduvedhvem

det var ikke helt det jeg mente..

kan du ikke prøve at vise mig hvilken carbonatom i lysin som du siger ændrer OT, der er nemlig to carbonatomer 


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. november 2017 af Heptan

Det er den øverste på illustrationen. Methylen.


Skriv et svar til: redox

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.