Debat

karakterne

28. november 2017 af Nanna34

Hej alle! jeg går i 1g og faktisk jeg vil gerne høre om, får man en dårlige karakter hvis man er ikke social eller det har ikke noget at gøre med karakterne hvis man er en dygtig elev og siger altid noget i klassen ?

på forhånd tak!


Brugbart svar (1)

Svar #1
28. november 2017 af Mathias7878

Dine karakterer har jo kun noget at gøre med, hvordan du klarer dig i dine afleveringer samt hvor aktiv/og eller god du er til at sige noget i timen :-) 

- - -

 

 


Svar #2
28. november 2017 af Nanna34

#1

Dine karakterer har jo kun noget at gøre med, hvordan du klarer dig i dine afleveringer samt hvor aktiv/og eller god du er til at sige noget i timen :-) 

så det er ligegyldigt om man er social eller ik med mindre hvis man arbejder i grupper 


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. november 2017 af Mathias7878

Social på hvilken måde? I timen? Efter timerne? Mellem timerne?

- - -

 

 


Svar #4
28. november 2017 af Nanna34

i timen 


Brugbart svar (1)

Svar #5
28. november 2017 af Mathias7878

Altså nogen gange skal man jo arbejde i grupper, hvor det er nødvendigt at man er social :-) Men de årskarakterer du får, plejer normalt at være baseret på, hvor meget du siger i timen og hvor godt det er, det du siger. Du kan sagtens få 12 i mundtlig årskarakter i et fag, selvom du måske ikke er så glad for at arbejde i grupper. 

- - -

 

 


Svar #6
28. november 2017 af Nanna34

sådan ja Takkkk:)


Brugbart svar (1)

Svar #7
28. november 2017 af fosfor

I alle fag er det uheldigt (både skriftligt og mundtligt), hvis du formulerer sætninger på niveau med #0

#1 er for det meste rigtigt. Jeg havde dog to lærere der til dels gav karakterer efter hvor godt de kunne lide hver elev.


Brugbart svar (0)

Svar #8
28. november 2017 af Smut1

Jeg har kun fået dårligere karakterer af at have kærste og gode venner i klassen, men selvfølgelig er det også godt at have det rart :)


Brugbart svar (0)

Svar #9
29. november 2017 af Eksperimentalfysikeren

Læreren bør give karakteren alene efter det faglige niveau. Det er ikke altid let, men rutinen hjælper på det.

Mange har den misforståede opfattelse, at det drejer sig om at sige meget og i hvert fald markere meget. Det er ikke rigtigt. En god lærer kan godt vurdere en lidt tavs, men dygtig elev. Det er vigtigere at svare fornuftigt, når man bliver spurgt, end at sige meget. Læreren kan læse en del af kropssproget. Man kan ofte se på en elev, omstoffet er forstået. Der kommer et "aha-udtryk" i ansigtet.


Brugbart svar (0)

Svar #10
30. november 2017 af Smut1

#9 Det med bare at læse eleven for at se, om denne har forstået stoffet, skal man som  lærer passe meget på med. Der er nogle, som ser ud som om, de har forstået alt, og andre som altid render rundt med et "aha-udtryk" i ansigtet. Man kan ikke undgå at give en elev karakter ud fra, hvor meget eleven tror på sine egne evner, men det gør jo ikke noget, hvis dennes reelle  kompetencer også bliver vurderet!


Brugbart svar (0)

Svar #11
30. november 2017 af Eksperimentalfysikeren

Man skal selvfølgelig passe på med at læse kropssproget, men kan finder hurtigt ud af, hvem der så, når de ser ud til at have det rigtige svar, så også svarer rigtigt, når man spørger dem. Der er elever, der svarer rigtigt næsten hver gang. Dem behøver man ikke at spørge så meget. Man kan begrænse det til de tilfælde, hvor man er i tvivl, og så bruge kræfternepå de andre.

Som elev skal man ikke have så travlt med at blive hørt, at man glemmer at sætte sig ind i tingene. Det er faget, der er væsentligt, ikke, hvor mange gange man får sagt noget.

Både for elev og lærer gælder det om at holde fokus på indlæringen af faget. Hvordan det sker, er en biting, som desværre i mange debatsammenhæng fuldstændig dominerer, så man glemmer selve faget.


Brugbart svar (0)

Svar #12
30. november 2017 af Smut1

Jeg er ikke enig med dig. Jeg synes ikke, at det nogensinde er en i orden fremgangsmåde. Mennesker er trods alt ikke ligninger med to ubekendte.


Brugbart svar (0)

Svar #13
25. december 2017 af EUXStudent (Slettet)

Husk at den lodtrækning, der skulle foregå med eksamensfag, ikke finder sted.
Det er fx tilfældet på TEC.

Skriv et svar til: karakterne

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.