Studievalg og videregående studie

Matematik - programmering!?

01. december 2017 af Mathian

Hej alle 

Jeg vil gerne læse matematik. Har kigget lidt på udannelsens opbygning og fundet frem til, at der på et tidspunkt noget om programmering. Problemet er bare, jeg har altid haft et basic forhold til computere, og er lidt bange for, at studere med nogen som har sovet med en laptop under puden siden de begyndte at kravle? Er det en berettiget angst?


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. december 2017 af SådanDa

Det drejer sig om introducerende kurser i programmering, så der forventes ikke at man kan noget i forvejen. Man starter altså helt fra bunden. Der er ingen grund til at være bange for det, der er helt sikkert nogen som kan en helt masse (især hvis man undervises sammen med folk fra et datalogi- eller IT-studie, men der er også mange der starter helt fra 0, så det er der fuldstændig forståelse for. Det er i hvert fald min oplevelse!


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. december 2017 af fosfor

På de kurser jeg har taget hvor der var en programmeringsdel, var denne del stort set alles mere eller mindre hadedel ved kurset, og noget kun enkelte var gode til. Det er kun på IT/datalogi uddanelserne at man starter i en blanding af mange uden programmeringserfaring og mange der har programmeret siden fødslen.


Svar #3
01. december 2017 af Mathian

Tak for svar, det hjalp meget. :)


Brugbart svar (0)

Svar #4
02. december 2017 af Anders521

#0 Det kan forekomme, men du er jo ikke forpligtet til at studere med sådan en person. Der er intet der forhindrer dig i at vælge en anden studiekammerat.


Svar #5
02. december 2017 af Mathian

Nej det selvfølgelig rigtig nok. Ville bare helst ræssonere med i de faglige diskussioner, der kunne opstå :) Og naturligvis ikke kede de andre, når der holdes oplæg.  :)


Skriv et svar til: Matematik - programmering!?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.