Studievejledning

SU fra december 2017 - fejlkode "ansøger er for ung" ved ansøgning ??

05. december 2017 af Wuppertal (Slettet)

Hej. Jeg er fyldt 18 år i oktober 2017. Jeg kunne ikke søge SU indtil den 01-12/17, da jeg ved ansøgning fik fejlkode CF01 = ansøger for ung til støtte. En vejleder fortalte mig at jeg først kunne søge efter den 01-12/17. Jeg får stadig samme fejlkode. Fristen for ansøgning af SU fra december 2017 er idag den 05-12/17, kan jeg læse. Er der nogen som har et bud på hvad der kan være galt ?

På forhånd tak og VH Wuppertal :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. december 2017 af Egofaciens

Det lyder rigtig mærkeligt. Havde du prøvet at søge i dag?

Man får jo først SU hvert kvartal, men man skal vidst søge SU en måned før den måned, hvor du får SU. 

Jeg ved desværre ikke, om der er så meget andet at gøre end evt. at ringe igen, og spørge hvad problemet er?

Anyway - held og lykke med det! Ligemeget hvad så kan du i hvert fald se frem til SU fra næste år, selvom det dog selvfølgelig er super ærgerligt, hvis du ikke kan få SU i december.


Svar #2
05. december 2017 af Wuppertal (Slettet)

Ja, har forsøgt igen flere gange inden for den sidste time :-(. Jeg må snakke med en vejleder imorgen og håbe det ikke er for sent, hvis jeg da kan få støtte fra december som en vejleder fortalte mig jeg kunne. Nå, tak Skjd2 :-)


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. december 2017 af fosfor

Du kan få støtte forudbetalt fra januar. (første måned i kvartelet efter din fødselsdag)

Dvs. du kan søge fra 1. december. Hvis du søger senest 31 december får du SU i januar. Hvis du vil have det til tiden skal du dog typisk søge senest en arbejdsuge inden deadline. 


Skriv et svar til: SU fra december 2017 - fejlkode "ansøger er for ung" ved ansøgning ??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.