Eksamensforberedelse

Makroøkonomi; ny udgave af bog = ny pensum

31. december 2017 af nejvelda - Niveau: Universitet/Videregående

Hej

Er der nogen, der bruger bogen Macroeconomics, Seventh edition, Blanchard?

Hvis ja, har jeg nemlig nogle spørgsmål til denne udgave. Der er nogle ting jeg ikke helt forstår og jeg kan desværre ikke bruge andet litteratur, idet de ikke passer indholdet i denne nye udgave.

Håber virkelig nogen kan hjælpe for det har virkelig en betydning for jeg har snart eksamen og der er nogle ting jeg bare ikke forstår!

På forhånd tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. december 2017 af Anders521

Hvilke spørgsmål har du til netop denne udgave?


Svar #2
31. december 2017 af nejvelda

Hvad der sker på kort, mellem og lang sigt, i både åben og lukket økonomi i tilfælde af, at fx skatten sænkes og øges. Modellerne er ikke identiske med de tidligere udgivelser.


Brugbart svar (0)

Svar #3
31. december 2017 af Anders521

Du stiller et meget bredt spørgsmål. Jeg formoder at du har en tidligere udgave. Hvorfor mener du at "Modellerne er ikke identiske med de tidligere udgivelser"? Jeg tænker bl.a. på  modeller som IS-LM og AS-AD. Er disse ændret i den nye udgave?


Svar #4
31. december 2017 af nejvelda

Ja de er ændret. Nej, jeg har ikke en tidligere udgave, men vores underviser har nævnt det et par gange. Og når jeg fx kigger på nettet, hedder modellerne nemlig AD-AS, LM er en skrå lineære linje. I den nye udgave fx er vores LM-kurve vandret og AS-AD kurven er ikke i denne udgave. Men, hvor meget mere der er ændret ved jeg ikke og det er derfor jeg tænkte at spørge her. Måske er der andre der sidder med samme pensum. 


Skriv et svar til: Makroøkonomi; ny udgave af bog = ny pensum

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.