Matematik

isolere

14. januar 2018 af Mie12345678 (Slettet) - Niveau: A-niveau

får jeg isoleret x rigtigt her: 

800-2*x1-2*(500-2*x1)=0

800-2*x1-1000-4*x1=0

200=2x1 

x1=100


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. januar 2018 af peter lind

Nej anden linie -(-2x) =4x


Svar #2
14. januar 2018 af Mie12345678 (Slettet)

som så giver det 50 det skal give 100 i følge computeren 


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. januar 2018 af Mathias7878

\small 800-2x_1-2\cdot (500-2x_1) = 0

\small 800-2x_1-1000+4x_1 = 0

\small -200+2x_1 = 0

\small 2x_1 = 200

\small x_1 = \frac{200}{2} = 100

- - -

Hvis mit svar var brugbart, må du meget gerne trykke "Brugbart svar" :=)

 


Brugbart svar (0)

Svar #4
14. januar 2018 af peter lind

Hvis du reducere anden linje efter rettelesen får du -200=-4x+2x = -2x


Svar #5
14. januar 2018 af Mie12345678 (Slettet)

fx 

-5*(6-3x)+16-x=0 

-30+15x+16-x=0

-14x=14

x=1 

kan det passe? 


Brugbart svar (0)

Svar #6
14. januar 2018 af Mathias7878

Ja det er rigtigt #5 udover, at du laver en fortegnsfejl i linje #3, hvor der skal stå 14x og ikke -14x, men resultatet x = 1 er rigtigt.

- - -

Hvis mit svar var brugbart, må du meget gerne trykke "Brugbart svar" :=)

 


Svar #7
14. januar 2018 af Mie12345678 (Slettet)

men -30+16=-14


Brugbart svar (0)

Svar #8
14. januar 2018 af peter lind

14x-14 = 0 <=> 14x=14


Svar #9
14. januar 2018 af Mie12345678 (Slettet)

hvordan isoleres x her: 

-3*x+6-y=-5*y+16-x


Brugbart svar (0)

Svar #10
14. januar 2018 af peter lind

flyt -x over på venstre side og resten over på højre side


Brugbart svar (0)

Svar #11
14. januar 2018 af Mathias7878

-3x+6-y = -5y+16-x

-2x = -4y+10

x = \frac{-4y+10 }{-2}

- - -

Hvis mit svar var brugbart, må du meget gerne trykke "Brugbart svar" :=)

 


Skriv et svar til: isolere

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.