Matematik

Hjælp til GeoGebra...

24. januar 2018 af inaktiv - Niveau: 8. klasse

Hej jeg har fået nogle opgaver for til i morgen og jeg ved ikke hvordan jeg skal lave dem i GeoGebra da jeg ikke kender det specielt godt.

A. Vælg nogle intervaller, som det vil være hensigtsmæssigt at inddele observationerne i.

B. Fremstil en tabel, der viser observationernes intervalhyppighed, summerede intervalhyppighed, intervalfrekvens og summerede intervalfrekvens.


C. Fremstil et histogram, der viser observationernes intervalfrekvens.


D. Fremstil en sumkurve, der viser observationernes summerede intervalfrekvens.


E. Forklar, hvad tabellen og diagrammerne viser om fordelingen af løbernes tider.


F .Find observationssættets typeinterval, middeltal og kvartilsæt.


G. Forklar, hvad hver af de tre statistiske deskriptorer fra opgave F fortæller om de 60 løberes tider.

Jeg har vedhæftet tiderne (100m.xls)

Vedhæftet fil: 100m.xls

Brugbart svar (0)

Svar #1
24. januar 2018 af ringstedLC


Svar #2
24. januar 2018 af inaktiv

#1

Prøv se her:

https://youtu.be/Ua-Z1txE-d8

Det hjalp mig en smule men ikke helt da han ikke siger hvad han gør præcist (bruger shortcuts eller lign.)


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. januar 2018 af ringstedLC

Arhh, så må du se, om ikke der er mere hjælp i nogen af de andre. Du finder sjældent alt, hvad du har brug for i en video.


Svar #4
24. januar 2018 af inaktiv

#3

Arhh, så må du se, om ikke der er mere hjælp i nogen af de andre. Du finder sjældent alt, hvad du har brug for i en video.

Jeg har nok prøvet at se omkring 5 videoer, men det er ikke rigtig nogle videoer jeg kan bruge til lige præcis det som jeg skal lave. Tak for hjælpen anyways :)


Skriv et svar til: Hjælp til GeoGebra...

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.