Studievalg og videregående studie

Kvote 2: Ganger man sit snit?

02. februar 2018 af EvaSahl (Slettet)

Hej i kloge hoveder,

Jeg har to spørgsmål jeg ikke umiddelbart kan finde svar på via den kære Google. Jeg tænker på at søge ind på Cognitive Science, hvor snittet er blændende højt lige pt. Derfor vil jeg også give kvote 2 et skud, og det er der, jeg bliver lidt forvirret.

1. Kvote 2-ansøgere vurderes på tre ting: Erfaring, motiveret ansøgning og gennemsnit af relevante fag. På universitets side står der, at snittet for optagelse på kvote 2 i 2017 er 11,4. Vil det sige, at den lavest optagne på studiet på kvote 2 trods de andre parametre har haft et gennemsnit af de relevante fag på 11,4?

2. Da jeg ansøger inden for 2 år efter afsluttet STX er jeg i tvivl om, om jeg ligesom på mit totale gennemsnit kan gange med faktor 1,08 på det relevante gennemsnit. Hvis ikke synes jeg, at 11,4 virker som et voldsomt snit i forhold til, at kvote 1, hvor man kan gange, "kun" ligger på 11,7.

Håber nogen derude kan hjælpe:-)

Mvh Eva


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. februar 2018 af Mathias7878

1. Ja

2. Dit snit bliver automatisk ganget med 1,08, når du søger ind på kvote 2 - ligesom på kvote 1.

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #2
10. februar 2018 af guzbak

Når du søger kvote 2, bliver du automatisk også vurderet i kvote 1.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #3
12. februar 2018 af EvaSahl (Slettet)

Tak for svar, begge to.

Jeg ved ikke om jeg fik formuleret mig klart nok, men det er ikke selve gennemsnittet jeg spørger om ganges - det er gennemsnittet af de relevante fag, altså de tre fag de kigger særligt på på kvote 2. Jeg har fået en del forskellige meninger om det...


Brugbart svar (0)

Svar #4
12. februar 2018 af SådanDa

http://bachelor.au.dk/optagelse/kvote-1-2-og-3/

Her står blandt andet at kvote 2-snittet er vejledende, man kan godt være højere på listen hvis man har særlige kvalifikationer. Så det er altså ikke nødvendigvis det laveste optagne gennemsnit, men gennemsnittet af den lavest prioterede optagne.
Desuden står der ikke at de ganger med hurtigstart-bonus i snittet, så det må betyde at de ikke gør.

Sådan forstår jeg det i hvert fald.

Svar #5
12. februar 2018 af EvaSahl (Slettet)

Tusind tak, det var meget brugbart.:-)


Skriv et svar til: Kvote 2: Ganger man sit snit?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.