Historie

Hvorfor er det nyttigt at blive integreret?

02. februar 2018 af Txane (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej, jeg er en gut der går på EUX og har et spørgsmål som jeg har svært ved at svare på selv.

Det lyder sådan her: Hvorfor er det nyttigt at blive integreret?


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. februar 2018 af Historiedansk (Slettet)

Hvem er der tale om?  Borgerne i gentofte, flygtninge, danskerne med anden etnisk baggrund og kultur? 


Svar #2
02. februar 2018 af Txane (Slettet)

På alle måder, altså hvorfor skal man blive integreret, hvad vil der ske hvis man ikke blev intgreret osv.. :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. februar 2018 af Historiedansk (Slettet)

Hvad er integration? Betyder det at alle borgere skal have en uddannelse og bidrage til samfundet igennem skatten? Så er de fleste vel integreret. Betyder det at folk skal tage den kristne kultur eller sekulære kultur til sig? Betydning af integration er vigtig at få afklaret, førend man kan diskutere fordele og ulemper. 

Man kan generelt sige, ud fra et samfundsmæssigt perspektiv, at der er en række fordele ved integration. Det fremmer fællesskab, solidaritet, gensidig tillid. Det har politiske og økonomiske fordele i sidste ende. 

Ulemper, hvis ikke man er integreret. Manglende tilhørsforhold kan (ikke ensbetydende) betyde manglende bidrag og tillid til det øvrige samfund, man nu befinder sig i. 


Brugbart svar (1)

Svar #4
02. februar 2018 af SuneChr

.SP 020220181524.JPG

Vedhæftet fil:SP 020220181524.JPG

Svar #5
05. februar 2018 af Txane (Slettet)

Hej Sune

Hvad kan jeg bruge billede til ven ? 


Brugbart svar (0)

Svar #6
05. februar 2018 af SuneChr

De seks små billeder taler vel egentlig for sig selv og siger mere end mange langtrukne diskussioner.
Billedet er vist nok oprindelig brugt ved kurser i samarbejde for virksomheder og andre steder.
Følg billederne fra øverst til nederst og konkludér at kun ved at tale sammen og finde løsninger sammen opnår vi, at alle parter bliver tilfredse. Integration handler om samarbejde og ikke at trække i hver sin retning. Det sidste kommer der ikke noget godt ud af.


Skriv et svar til: Hvorfor er det nyttigt at blive integreret?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.