Engelsk

Svært ved engelsk

08. februar 2018 af Heidi098 - Niveau: B-niveau

Hejsa

Jeg går i 1.g på STX og har rigtigt svært ved engelsk, jeg har en fin udtaling, men mange ting kan jeg ikke høre om er rigtigt eller forkert. 

Har i nogle ideér til hvordan jeg kan blive bedre, har en smule tabt modet. 

Kender i nogle hjemmesider hvor man kan træne det, synes ikke at de jeg har været inde på med gymnasiet har være vildt godt.

Hvordan ville i ellers træne et fag som man har svært ved?


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. februar 2018 af Gymsv

Hejsa. 

Du lærer rigtig meget af det du ønsker ved at læse bøger på engelsk.


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. februar 2018 af Stygotius

Du skal ikke "høre" om noget er rigtigt eller ikke. Du skal se at få lært grammatikken, f.eks. v.hj.a. en grammatikbog. Hvis du kan få nogen til at hjælpe dig med at forklare, er det fint, især hvis vedkommende kan give dig nogle øvelser. Det er  også godt at se engelske (ikke amerikanske) film og tv-serier (Barnaby - Insp. Morse), meget gerne med engelske undertekster.

At du ikke har fået lært så meget  engelsk, er ikke det samme som at du "har svært" ved det.

Hvad mener du med at du "har svært ved det" ???

Hvorfor skulle det være sværere for dig end for andre??


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. februar 2018 af Zaqi2000

Min læring er også en meget god hjemmeside 


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. februar 2018 af Smut1

Du kan prøve at lytte til engelske sange. For mig hjælper det stort set ikke at høre almindelig tale eller se film, men musik har en positiv effekt, da der bl.a. udløses oxytocin og endorfiner (lykkestof), når du lytter til noget, du kan lide. ligeledes har jeg opdaget, at ”talks” fra YouTube om emner jeg finder særligt interessante forbedrer mit engelsk væsentligt.  


Svar #5
09. februar 2018 af Heidi098

Stygotius, skriver også bare at jeg har svært ved det, der er jo nogle som har nemmere ved det end andre.

Jeg HAR fået lært en masse engelsk, men problemet er bare at jeg glemmer det igen, altså reglerne osv. Så jeg ville gerne have nogle forslag på hjemmesider, bøger osv. 

Men tak for svar :)


Brugbart svar (0)

Svar #6
10. februar 2018 af Stygotius

Jeg kan da godt give dig et par øvelser hvis du siger hvad dit problem/dine problemer er.


Brugbart svar (0)

Svar #7
13. februar 2018 af dennisgg (Slettet)

Se flere Engelske film og serier. 

Sæt din mobiltelefon på engelsk, og din computer.

Omgiv dig selv med så meget engelsk som muligt!

Med tiden vil du kunne høre om noget er forkert eller rigtig.


Brugbart svar (0)

Svar #8
14. februar 2018 af Stygotius

Det er en fejltagelse at tro at man kan "høre" sig til et godt engelsk. Man skal vide hvad der er godt. Det andet er for amatøragtigt og for usikkert at stole på. Der er desværre ingen nemme genveje, kun arbejde med faget. Selvfølgelig kan du lære det. Du skal ikke lulle dig ind i den tro at du har svært ved det. Det er bare en undskyldning for dig selv. Du skal være villig til a gøre noget for det.


Brugbart svar (1)

Svar #9
14. februar 2018 af dennisgg (Slettet)

Det er jo ikke rigtigt hvad du siger.
Hvor mange af danskerne tror du der har styr på deres egen grammatik? Eller for den dags skyld indvandrere der ikke modtager dansk undervisning men lærer det fra dag til dag.
Det er måske ikke den hurtigste måde at lære på, men hvem siger at OP har travlt?
Selfølgelig kan du lære et sprog ved st lytte, læse og agere i en andet samfund ved at tale med andre mennesker og til daglig forsøge at forbedre sig langsomt uden at studere hardcore grammatiske skriv.

Jeg har selv C2 engelsk men ikke kan citere en eneste grammatisk regel. Derfor er jeg et levende eksempel på at hvad du siger ikke er korrekt.

Lær’ som du har lyst OP. Min tidligere post er sådan som jeg selv har lært meget.

God dag

Brugbart svar (1)

Svar #10
14. februar 2018 af Stygotius

Selvfølgelig lærer ingen deres eget sprog ved forstå grammatikkken i det. Det er en simpel selvfølge.         Andre sprog derimod er man nødt til at forstå opbygningen af. At  mange tror at det "lyder meget engelsk" når man bruger f.eks. rigtig mange ing-former, viser blot at de ikke har forstået disse formers  natur  og funktion. 

Det at "høre" hvad der er rigtigt og forkert, er noget som kun tåberne og de naive bilder sig ind.  Desuden er det en meget usikker og infantil vej at gå. Hvad den ene synes "lyder" godt,, synes den anden måske lyder forfærdeligt. Det rent subjektive er ikke farbar vej til  sproglig kundskab.

Spørgeren tror vist bare at der er en smart og nem og hurtig måde at lære sprog på. Man må nok skuffe hende. Det er jo da nemmere blot at sige til sig selv at man har "svært ved det:"


Skriv et svar til: Svært ved engelsk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.