Studievalg og videregående studie

Hvordan er studierne på CBS? Hvilke jobmuligheder er der efter?

12. februar 2018 af Michel0 (Slettet)

Hej

Er der nogen herinde som går på Copenhagen Business School, eller har gået, eller ved noget om det?

Hvordan er det fx at gå der? Hvordan er eksempelvis studierne International Business, International Business and Politics eller studiet Erhvervsøkonomi og projektledelse? 

Hvad handler det sådan om? Og hvilke jobmuligheder har man efter studiet?

Håber nogen kan hjælpe lidt...:)

MVH. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. februar 2018 af Anders521

Der er åben hus på CBS d. 22/2 og og d. 18/4. Dér kan du få svar på dine spørgsmål

http://www.cbs.dk/uddannelse/bacheloruddannelser/aabent-hus


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. marts 2018 af tomoyo

Som regel tager folk en master efter som er den som arbejdsgiverne kigger på, men i følge min mening og hvad jeg har hørt og set fra venner:

IB: Nok den uddannelse i DK som har det bedste netværk, og som arbejdsgiverne ser meget positivt på ift. studiejobs. 

IBP: Det samme som ved IB, men ikke lige så stærkt.

HApro: Har ikke mødt nogen eller kender nogen som læser et endnu for en eller anden grund lol.

Ellers er det i princippet ikke det helt store hvilken bachelor du tager på CBS, da det er master'en som arbejdsgiverne kigger på, dog kommer det self an på om du vil arbejde med IT osv. da jeg skulle vælge min uddannelse på CBS kiggede jeg på linkedin med hvad folk arbejdede med og om der var alumnier som jeg kunne række ud til.

Skriv ellers til mentorene på de uddannelser og hør mere ad.


Svar #3
31. marts 2018 af Michel0 (Slettet)

Tusind tak for svar/input tomoyo!

Det er ærgerligt, at der slet ikke findes kvote 2 på de uddannelser.. :( 

Hvis jeg ikke ender med at få snittet (går i 3.g nu), tror du så det er muligt, at jeg læser min bachelor på Århus BSS og derefter kandidat på CBS? - Kan man godt det? Ved du noget om det?

Og af ren nysgerrighed, hvilken uddannelse, har du valgt på CBS?


Brugbart svar (0)

Svar #4
31. marts 2018 af tomoyo

Der skulle meget gerne være kvote 2 til de uddannelser? Dog er deadline for kvote 2 ovre.

Ja det er meget muligt at læse en kandidat efter, dog større konkurrence end hvis du læser en bachelor på CBS mener jeg. For dem der har retskrav på den pågældende kandidat får plads først, så konkurrence mellem CBS bachelorerne som ikke har retskrav og til sidst mellem alle andre.

Jeg læser International Business in Asia :)

Svar #5
31. marts 2018 af Michel0 (Slettet)

Okay - tak for svar igen :)

Det er mærkeligt, har altid troet at der ingen kvote 2 er (fordi der ikke er noget snit til kvote 2 på ug.dk) også på selve CBS' hjemmeside, står der kvote 2, men troede kun det var for udenlandske ansøgere

Men ja, nu er det jo for sent... :(

Jeg har lige et sidste spørgsmål, er det muligt at skifte bacheloruddannelser på CBS? Altså hvis man starter på én bacheloruddannelse også skifter til en anden? Kan man sådan noget, når man er kommet ind på CBS?


Brugbart svar (0)

Svar #6
31. marts 2018 af tomoyo

Der er ikke snit til kvote 2, fordi man jo kigger på andet end ens snit, måske tænker du på stand by plads?

Ja det er muligt at skifte, dog ikke på samme måde i gym hvor af hvad jeg kan huske kunne man frit skifte de første par måneder?
F.eks. kan du læse Ha-almen og så prøve søge kvote 2 igen og muligvis få merit for samme fag i den uddannelse du vil ind på. Kræver dog du klarer dig godt på studiet og måske bliver du endda glad og ikke vil skifte.


Svar #7
31. marts 2018 af Michel0 (Slettet)

Alt i alt, tusind tak for svarene tomoyo :)

Jeg har lige siddet og læst mere om kvote 2 optagelserne og ja, nu er jeg mere afklaret  (man skal have opfyldt adgangskravene (hvilket jeg gør) og haft aktivtiteter efter gymnasiet, men jeg går i 3.g nu... )

Jeg tror bare jeg må prøve lykken, efter at have knoklet de næste 2-3 måneder, og se om jeg får snittene...(enten til IB eller IBP - det er dem jeg helst vil ind på - men der er mange uddannelser, der ser interessante ud))

Ellers må jeg prøve kvote 2 næste år :) 

Tusind tak og held og lykke med dit studie:)


Brugbart svar (0)

Svar #8
31. marts 2018 af tomoyo

Jo tak og held og lykke til dig også! Hvis det ikke går, så få noget relevant arbejde eller andet i dit sabbatår og kill den kvote 2 ansøgning!

Skriv ellers hvis du har spørgsmål omkring CBS når du er optaget ;)

Svar #9
31. marts 2018 af Michel0 (Slettet)

Tusind tak og will do :) :)


Skriv et svar til: Hvordan er studierne på CBS? Hvilke jobmuligheder er der efter?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.