Studievalg og videregående studie

Kvote 2, HJÆLP!

09. marts 2018 af JacobPetersen98 (Slettet)

Hej allesammen

Her til sommer har jeg tænkt mig at starte på mit studie, men jeg er bange for, at udannelsen stiger i snit. Derfor vil jeg gerne søge ind i kvote 2. MEN, på udannelsens hjemmeside, står der, at der ikke lægges vægt på en motiveret ansøgning. Mit spørgsmål er, hvordan man undgår at skrive en motiveret ansøgning? Hvad skal ansøgning indebære?


Svar #1
09. marts 2018 af JacobPetersen98 (Slettet)

Uddannelsen* og uddannelsens*-  det gik måske for hurtigt


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. marts 2018 af SådanDa

Du spørger om, hvordan man undgår at skrive en motiveret ansøgning, som du selv påstår, at uddannelsesstedet slet ikke vil have? Så lader man vel bare være med at skrive en? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. marts 2018 af guuoo2

#2 har ret, og, på baggrund af hvor uforståeligt #0 er formuleret, vil det næppe være en fordel hvis du lavede en.


Svar #4
09. marts 2018 af JacobPetersen98 (Slettet)

#3

#2 har ret, og, på baggrund af hvor uforståeligt #0 er formuleret, vil det næppe være en fordel hvis du lavede en.

Ved godt, at det lyder lidt mærkeligt, men der står bare på hjemmesiden, at der ikke lægges vægt på en motiveret ansøgning. Der står til gængeld, at der lægges vægt på relevant erhvervserfaring og uddannelse, så det er vel kun det jeg skal skrive om?


Brugbart svar (0)

Svar #5
09. marts 2018 af SådanDa

Hvilken uddannelse er det?


Svar #6
09. marts 2018 af JacobPetersen98 (Slettet)

Kommunikation og Digitale Medier


Brugbart svar (1)

Svar #7
09. marts 2018 af SådanDa

Det ser ud til at du skal uploade dokumentation for dine relevante alktiviteter hvis du har nogen?
Dem skal du nok lige beskrive, men ellers tror jeg ikke som sådan, at du skal skrive en "ansøgning".


Svar #8
09. marts 2018 af JacobPetersen98 (Slettet)

Ja, jeg bliver lidt i tvivl. Kan godt være, at man ikke skal skrive en decideret "ansøgning", men jeg har skrevet til dem for en uddybende forklaring. Det er i hvert fald sært, at der ikke lægges vægt på en motiveret ansøgning 


Brugbart svar (1)

Svar #9
10. marts 2018 af guzbak

Det virker til at du konkret skal dokumentere hvilke erfaringer du har, men ikke skrive en motiveret ansøgning om hvorfor de skal vælge dig og hvorfor du gerne vil dette osv.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Kvote 2, HJÆLP!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.