Kommentarer til Studieportalen.dk

mistænkelig post

19. marts 2018 af peter lind

Jeg har modtaget post fra dom20 på studieportalen. posten ser højst betænkelig ud. Hvis man klikker på dom20 bliver man bare ledt tibae til studieportalen


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. marts 2018 af Sveppalyf

Jeg fik denne for et par dage siden:

Fra mrsest52 til Sveppalyf 17. marts kl. 20:45
Hej min kære. Hvordan har du det i dag? Jeg er fru Esther Séver Moses, hvis du ikke har noget imod, har jeg noget, jeg vil gerne diskutere med dig. Jeg har besluttet at yde et løfte om at yde støtte til de mindre privilegerede under dit tilsyn. Hvis du er interesseret Kontakt mig for flere detaljer via min private email :( [email protected] ) Sygeplejerske hjælper mig med at skrive denne email. Mrs.Esther Séver Moses
 


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. marts 2018 af Justitia

Peter, vil du dele indholdet?


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. marts 2018 af Stygotius

Du skal skynde dig at slette den mail.


Svar #4
19. marts 2018 af peter lind

Her er posten

I am the Miss Dominic Kone Im 20years of age, From Cote DIvoire West Africa i am contacting you to assist me in transferring and investing of the sum usd$9.3 million dollars and some kilos of gold dust which i inherited from my late father and was deposited in the security firm. Contact me for more details through my private email:( [email protected] ) yours sincerely, Miss Dominic Kone

#3 jeg gemmer den lidt endnu så studieportalen evt, vil få lejlighed til at spore den


Brugbart svar (4)

Svar #5
19. marts 2018 af Sveppalyf


Brugbart svar (0)

Svar #6
19. marts 2018 af Stygotius

Skynd dig alligevel atl slette den mail Studieportalen er ikke politi.


Brugbart svar (0)

Svar #7
19. marts 2018 af Sveppalyf

Der sker nok ikke så meget ved at have mailen liggende. Bare man ikke begynder at sende sine penge ned til en person i Afrika i håb om at blive rig.


Brugbart svar (0)

Svar #8
19. marts 2018 af AngelOneOne

Mailen i sig selv er ufarlig - Men man må ikke reagere på den. Du må hverten skrive til den email der er angivet, eller klikke på eventuelle links der er i mailen. Bedste råd er at ignorere den, blokere brugeren og slette den efterfølgende.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Brugbart svar (0)

Svar #9
24. marts 2018 af Stygotius

Den mail er skrevet på præcis et så elendigt engelsk at det må vække ens mistanke, alene af den grund..


Brugbart svar (0)

Svar #10
25. marts 2018 af Mathian

De kan godt indeholde virusser, der kan låse ens dokumenter. Så forsøger de at tage penge for at låse dem op igen. 


Brugbart svar (1)

Svar #11
25. marts 2018 af AngelOneOne

#10 - Ikke på Studieprotalen - Det vil kun ske hvis du er uforsigtig nok til at klikke på links i de henvendelser du får her. På rigtig email - Der er risikoen langt større for at få noget ubehageligt, ved blot at åbne mailen.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Svar #12
25. marts 2018 af peter lind

Jeg har sandelig ikke henvendt mig tll denne postadresse og har heller ikke til sinds at gøre det


Brugbart svar (0)

Svar #13
25. marts 2018 af Mathian

#11 Det har du nok ret i :)


Skriv et svar til: mistænkelig post

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.