Matematik
Differentialligning
Hej!
Er der nogen der kan hjælpe med denne opgave? Og gerne med en forklaring også :)
Svar #1
15. maj 2018 af guuoo2 (Slettet)
Hvis det er med hjælpemidler så kommer det jo an på hvad "desolve" præcist hedder i det program I bruger.
Svar #3
15. maj 2018 af studiemat (Slettet)
Det er med hjælpemidler, jeg er bare i tvivl om hvordan jeg skal skrive det ind - jeg har aldrig rigtigt fanget hvordan man gør det med at udtrykke noget gennem to andre konstanter eller variable :/
Svar #4
15. maj 2018 af peter lind
Det er jo afhængig af dit CAS værktøj, som jeg ikke kender. Slå op i hjælpefunktionen eller en manual
Svar #5
Jeg bruger TI-nspire, men jeg er stadig ikke sikker på hvad det er jeg skal søge efter, jeg er helt på bar bund :(
Svar #7
Jeg er med på at det er differentialligninger, men kan du (eller en anden) være mere specifik med hensyn til hvordan jeg løser den, hvordan jeg skriver den ind osv?
Svar #10
Se desolve() i manualen:
https://education.ti.com/~/media/0652FEC13A7C45C3AFBC1DA39829E355
Det er side 42 i PDFen. (36 på papiret)
Svar #11
15. maj 2018 af peter lind
Jeg har fundet en anden der har løst en differentialligning i Ti-Inspire. de er en differentialligning hvor man skal finde B(t)
Solve(b'=−k*b+0.02*t and b(0)=80,t,b)
Svar #13
Tak! Jeg får også en konstant udover A og T, hvad betyder den?
Svar #14
"stegens indre tempreatur er 12 C til tidspunktet x=0"
- Dvs. indsæt x=0 i den bestemte forskrift og sæt lig 12. Dermed kan konstanten isoleres.
Skriv et svar til: Differentialligning
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.