Matematik

bistadet

22. maj 2018 af laila2289 - Niveau: 8. klasse

hej

jeg har svert at forstår opgaven og jeg ved ikke vad man skal gør for at kom i gang med at løse opgaven jeg har et stort opgave jeg ikke forstår hvad man skal jeg håber i kan forklar noget af det i kan 

jeg lægge et biledde af opgaverne og håber i kan hjælpe. jeg har læste ignem men jeg forstår stede væk ikke hvad man skal. eller hvordan jeg skal kom i ganag. 

Vedhæftet fil: IMG_7262.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #1
22. maj 2018 af Moderatoren

Opgave 1 handler om målestoksforhold. Tænk over det eller kig på det, som I har lært om målestoksforhold. Skriv så hvad du har problemer med, hvis du fortat ikke kan løse opgaven.


Brugbart svar (0)

Svar #2
22. maj 2018 af StoreNord

Du skal tegne en lille model af bistadet.
          Maa lestoksforholdet \; M\! F =\: \: \: \: \: \: \: \: \: \frac{Model}{Virkelighed}=\frac{1}{5}                  så er
                                            Model =\frac{1*Virkelighed}{5}

Alle målene skrevet i opgavens tegning skal altså konverteres til model-mål, som så skal bruge til din egen nye model af bistadet.


Svar #3
26. maj 2018 af laila2289

hej 

jeg forstår stede ikke hvordan jeg skal komme i gang med opgaven og hvordan jeg skal lave den tegning


Brugbart svar (0)

Svar #4
26. maj 2018 af ringstedLC

Start med højden af bistadet som er 84 cm. Da målestokforholdet skal være 1:5 divideres 84 med 5. Tegn dette linjestykke. Foroven på dette tegner du bredden som er 60 cm i virkeligheden. Tegningens bredde er så 60 divideret med 5. Fortsæt med alle kendte linjestykker og beregn benenes højde. Tagryggen må du lave så den passer nogenlunde.


Skriv et svar til: bistadet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.