Matematik

Side 2 - Facit/løsninger for matematik A 30 maj 2018

Brugbart svar (0)

Svar #21
01. juni 2018 af Mikkeldkdk

#20, nej er godt klar over det, men hvad snakker vi 1 point 5 point eller hvordan?


Svar #22
01. juni 2018 af MatHFlærer

#21

#20, nej er godt klar over det, men hvad snakker vi 1 point 5 point eller hvordan?

Igen, jeg har ikke set din besvarelse... Men hvis du altså gør det, som jeg så gør, dog med din lille skrive fejl, så vil jeg nok give dig 5-7p. Altså igen, det er svært at svare på. Det også hvad censor i telefonen selv synes.


Brugbart svar (0)

Svar #23
01. juni 2018 af Mikkeldkdk

Snakker min lærer og cencor sammen?


Svar #24
01. juni 2018 af MatHFlærer

Nej, du får to censorer. Så får du den mest retvisende karakter 


Brugbart svar (0)

Svar #25
01. juni 2018 af elevstx

Giver denne besvarelse ikke fuldt point? 


Svar #26
01. juni 2018 af MatHFlærer

#25 sjov måde at bruge xx. Er overrasket over Nspire ikke skaber nogen konflikt med noget. Jeg synes din besvarelse er fin, og jeg havde sgu nok givet 10p, selvom du har skrevet 2018. Læs disse:


Brugbart svar (0)

Svar #27
01. juni 2018 af elevstx

Jeg får i hvert fald ikke under 8 point vel?

Svar #28
01. juni 2018 af MatHFlærer

#27 Jeg får i hvert fald ikke under 8 point vel?

Det kan jeg slet ikke tro på du gør. Så må censor - undskyld udtrykket - ikke have fået noget i de seneste mange år... 


Brugbart svar (0)

Svar #29
01. juni 2018 af elevstx

Haha godt at høre! :-) tak for svarene

Svar #30
01. juni 2018 af MatHFlærer

Selv tak og god weekend :-)


Brugbart svar (0)

Svar #31
01. juni 2018 af Andenårselev

Jeg har lige et spørgsmål til Gymnasieteacher.

Hvis jeg til en årsprøve ved en fejl har kommet til at glemme at gange den fundne diameter med 1/2 for at finde radius, selvom jeg i min formel for beregning  af radius har skrevet at jeg ganger med en 1/2 og ellers ved rigtig argumentation og helt korrekt notation er nået frem til det rigtige centrum for cirklen og sat radius og centrum ind i linjens ligning helt korrekt. Hvor mange point vil den lille fejl fratrække? Jeg har jo den helt rigtige fremgangsmåde opskrevet men har jo bare overset 1/2 (som jeg ellers korrekt havde skrevet i min mellemregning) når jeg skulle udregne radius, så det vil vel ikke trække så mange point?


Svar #32
01. juni 2018 af MatHFlærer

Det lyder til at det er en ultra lille detalje, så du havde nok fået fuld point alligevel


Brugbart svar (0)

Svar #33
02. juni 2018 af Williaaam (Slettet)

Hej gymnasieteacher. Tak for dit upload her! Jeg har ikke haft om statistik siden 2.g, så da man selv skulle opstille en hypotese panikkede jeg lidt. Jeg har i min besvarelse skrevet, at nulhypotesen lyder:

Nulhypotesen lyder, at de observerede data stammer fra den forventede fordeling, altsa°, at der ikke er sket en forandring efter læseprøven, og at de forskellen mellem de observerede og forventede værdier skyldes tilfældigheder.

Er det en fin nulhypotese? (pånær at den er lidt lang)


Brugbart svar (0)

Svar #34
02. juni 2018 af Williaaam (Slettet)

Og lige et andet spørgsmål. Jeg har i min konklussion glemt at få 8-tallet med. Kan det trække mange point?


Brugbart svar (0)

Svar #35
02. juni 2018 af jaki2 (Slettet)

Vil man altid få 10 point for rigtig facit? Eller hvor mange point kan man højst falde ved rigtig facit?


Svar #36
02. juni 2018 af MatHFlærer

#33 Den er ret lang din hypotese, men altså du skriver at der ikke er sket en forandring, hvilket jeg egentlig også selv tester med. Så tror ikke der sker så meget ift. tildelingen af dine point. Bare du afslutter opgaven korrekt med en konklusion fra din statistiske test.

#34 Det er en mindre detalje, din opgave er matematisk korrekt. 

#35 Kig:

Så hvis du har løst en opgave, og bare skriver svaret. Lad os sige du besvarer opgave 9. Du får størsteværdien på 23^oC og mindsteværdien på -7^oC, uden at give noget tekstforklaring, så er dit facit jo korrekt, men du glemmer at opfylde de 5 punkter, som står skrevet i eksamenssættet. Det betyder, at du ikke får 10 point.


Brugbart svar (0)

Svar #37
02. juni 2018 af Ganymedes

Hej, Gymnasieteacher.

Hvordan har du løst opgave 13b? Jeg har forsøgt at beregne den korteste afstand mellem planen og kuglen ved at finde afstanden mellem α og kuglens centrum og efterfølgende fratrække radius, men jeg får en langt større værdi end dig.


Svar #38
03. juni 2018 af MatHFlærer

Jeg vil vise dig min løsning i morgen :-)

Brugbart svar (1)

Svar #39
03. juni 2018 af guuoo2

#37
Centrum for kuglen                 Normalvektor for planet
   c = (3, -4, 2)                             n = (2, -2, 1)

Planligningen er   n·(x,y,z) - 30 = 0, dvs. afstanden fra kuglen til planet

   \\\frac{|n_x\cdot c_x+n_y\cdot c_y+n_z\cdot c_z-30|}{\sqrt{n_x^2+n_y^2+n_z^2}}-r=\vspace{0.17cm} \\\text{ }\hspace{0.3cm}\frac{|2\cdot 3-2\cdot (-4)+1\cdot 2-30|}{\sqrt{2^2+(-2)^2+1^2}}-\sqrt{9}=\frac{5}{3}\approx 1.667


Brugbart svar (0)

Svar #40
03. juni 2018 af Ganymedes

#37

Mange tak! Det var præcist, hvad jeg gjorde, men fejlagtigt har jeg aflæst fortegnet før 30 forkert. Hvor mange point kan man forvente at få for en opgave, hvor man benytter den rigtige metode,  men grundet en fortegnsfejl får et forkert facit?


Der er 43 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.