Generelt

Plage om bedre karakter hvis man dumper mundtlig eksamen

13. juni 2018 af TopShagger69

Hvad tror i der ville ske, hvis man dumpede en mundtlig eksamen, men tryglede om: i det mindste at bestå...

Er der nogen sandsynlighed for at de ville lade dig bestå?


Brugbart svar (1)

Svar #1
14. juni 2018 af Anders521

Man er formentlig ikke den første elev, lærer og censor har mødt, som tryglede om at bestå en eksamen, hvis begge er erfarne undervisere. I så fald vil de nok sige at de står fast ved deres samlede bedømmelse.


Svar #2
14. juni 2018 af TopShagger69

Det tænkte jeg nok du ville sige..

Men jeg prøver nu nok alligevel - jeg tror mine overtalelsesevner sagtens kan få det ændret fra 00 til 02


 


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. juni 2018 af Anders521

"Karakteren 02 gives for den tilstrækkelige præstation, der demonstrerer den minimalt acceptable grad af opfyldelse af fagets mål" (https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=25308#K1)

Bare så du ved, hvad der kræves for få 02.


Brugbart svar (0)

Svar #4
14. juni 2018 af guzbak

Nej. De skal udføre deres arbejde og det er at give dig den karakter du har fortjent ud fra din præstation. Det er også derfor at der er en censor - så er der ikke kun én mening inde over.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #5
17. juni 2018 af Køb (Slettet)

Hvis du kan begrunde for hvad der gælder for 02, kan du måske overbevise dem. Gælder din indsats til eksamen. 

Hvorfor gør du ikke dit bedste i stedet?


Skriv et svar til: Plage om bedre karakter hvis man dumper mundtlig eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.