Studievalg og videregående studie

Side 2 - For lavt gennemsnit - hvad skal jeg gøre????

Brugbart svar (0)

Svar #21
02. juli 2018 af PSXL

#4 Og nårh ja, jeg involverede mig også under min studietid på kiropraktor i nogle frivillige foreninger og fik tilegnet mig lederegenskaber, da jeg blev valgt ind på en lederpost. 
Det var mest henvendt til min ansøgning til KU. Og så syntes jeg også, at frivilligt arbejde var hyggeligt. 


Brugbart svar (0)

Svar #22
02. juli 2018 af guzbak

Har ikke lige læst forrige beskeder. Men jo, du kan sagtens få tilbudt en plads selvom du er 0.1 fra snittet. Det sker hvis andre som først har fået pladsen takker nej og dit snit så er den næste i køen. Hele systemet er jo til for at sikre at der ikke er tomme studiepladser.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #23
03. juli 2018 af Dulugtergrimt

Standby-listen bliver ikke fyldt op løbende, selvom folk takker nej til en studieplads.

Brugbart svar (0)

Svar #24
03. juli 2018 af guzbak

Du kan få en standby, som så alligevel giver dig adgang til optag samme år. Det var det der skulle stå :)
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #25
04. juli 2018 af HumbleRabbit (Slettet)

Mange tak for de brugbare svar og virkelig flot klaret #21. Jeg er frisk på den svære vej, vil bare gerne bruge resten af mit liv på et arbejde jeg virkelig gerne lyster, frem for jeg de næste 50 år blot drømmer om hvad jeg kunne have arbejdet med. 

#23 Standby-listen bliver ikke fyldt op løbende, selvom folk takker nej til en studieplads.

Hvad menes der med at den ikke bliver fyldt op løbende? At der skal et bestemt mængde af tomme pladser til, før man kan få et plads eller? 


Brugbart svar (1)

Svar #26
04. juli 2018 af Dulugtergrimt

#25
Lad os antage,at studiet optager 80 personer direkte. Derudover bliver 20 optaget på standby. Hvis nu 10 af de 80 siger nej tak, så bliver de 10 med det bedste snit fra standby tilbudt optagelse. Hvis de 10 alle sammen siger ja, så er der stadig 80 direkte optagede, men kun 10 tilbage på standbylisten. Man tager så IKKE de 10 næste og tilbyder dem en plads på standby, for at få den fyldt op til 20 igen. De 10 sidste på standby er garanteret optagelse året efter.

Brugbart svar (1)

Svar #27
04. juli 2018 af guuoo2

#26 Hvis færre end 80 af de 100 standby/direkte optagne siger ja, vil der så ikke være nogle under standbysnittet der bliver tilbudt en plads?


Brugbart svar (1)

Svar #28
04. juli 2018 af Dulugtergrimt

#27

Nu er vi ude i det ret teoretiske. Jeg vil ikke mene, at der er nogle andre, der får tilbudt en plads, da optagelsesrunden jo sådan set er overstået. På alle andre studier i det her tilfælde, vil der blive annonceret med ledige pladser, som kan ansøges, og jeg vil mene, at medicinstudiet følger de samme regler. Dvs. at hvis det utænkelige skulle ske, at standby-listen tømmes, og der stadig er ledige pladser, så ville de ledige pladser blive slået op til ny ansøgning i august/hvornår det nu er, de slås op.


Svar #29
06. juli 2018 af HumbleRabbit (Slettet)

Okay mang tak. Alt i alt kan jeg høre at jeg stadig har en chance. Dog er jeg lettere i tvivl om at jeg stadig bliver set som stanby søgende næste år (såvel jeg ikke kommer ind i år) eller om jeg skal lave en ny ansøgning og tage højde for de nye snit til standby-pladsen? 


Brugbart svar (1)

Svar #30
06. juli 2018 af guzbak

Så søger du igen næste år og takker igen ja til standby.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (1)

Svar #31
06. juli 2018 af Dulugtergrimt

Får du en standby-plads i år, så får du tilsendt et tilsagn om optagelse. Til næste år laver du en ny ansøgning på samme måde som i år. Du krydser af i din ønskede uddannelse og vedhæfter dit tilsagn om optagelse. Så er du garanteret at blive optaget.

Svar #32
07. juli 2018 af HumbleRabbit (Slettet)

okay, mange tak ^^


Forrige 1 2 Næste

Skriv et svar til: For lavt gennemsnit - hvad skal jeg gøre????

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.