Studievalg og videregående studie

kvote 2 socialrådgiver udd. hvem?

04. august 2018 af BlackPanther1 (Slettet)

Hej, er der nogen herinde der er blevet optaget i kvote 2 på socialrådgiver uddannelsen? og hvad har i gjort for at komme ind, fordi kunne godt tænke mig at komme ind på socialrådgiver uddannelsen, men kom dsv. ikke ind i kvote 1, og derfor ville jeg gerne prøve min chance i kvote 2. Håber der nogen derude der vil besvare dette oplæg, og komme med nogen gode tips og tricks til, hvad man kan gøre for at blive optaget gennem kvote 2.


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. august 2018 af Moderatoren

Står der ikke på uddannelsesstedets hjemmeside, hvad de lægger vægt på i en kvote 2 ansøgning?


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. august 2018 af dannysannem

Mange - hvis ikke alle - socialrådgiveruddannelser lægger vægt på bl.a. relevante højskoleophold og udlandsophold.

Her kommer opskriften på et sabbatår med masser af gode oplevelser, som samtidig er relevant for optagelse på kvote 2. 

Rønde Højskole har vi et spændende højskoleophold med relevant forberedelse til bl.a. socialrådgiveruddannelsen. Som en del af højskoleopholdet kan du planlægge en rejse med fagrelevant frivilligt arbejde. Rejsen ligger efter højskoleopholdet. Mens du går på højskole kan du i en del af din fritid være frivillig fx på vores plejehjem i Rønde og derved opnå et frivillighedsbevis.

Så her er hvad du gør ;-)

1. Start på Rønde Højskole 18. august. Vælg linjefaget Psykologi og pædagogik, som er relevant for socialrådgiveruddannelsen. Opholdet varer 18 uger og slutter 21. december. Pris: fra 32.900 kr.  
2. Opnå et frivillighedsbevis i noget af fritiden på højskolen.
3. Vælg rejseprojektet som supplerende linjefag og planlæg en rejse med relevant frivilligt arbejde. Det kan gøres for under 25.000 kr.
4. Rejs ud på din drømmerejse efter højskoleopholdet.
5. Skriv og send din kvote 2 ansøgning (senest 15. marts). Lærere og tidligere elever på Rønde Højskole giver dig hjælp og sparring til ansøgningsprocessen. 
6. Nyd og yd på resten af dit rejseophold og sørg for at dokumentere dit udlandsophold inden fristen udløber 5. juli(nogle uddannelsessteder er det allerede 15. marts)

Og er det bare at vente og se om, du er blevet optaget på kvote 2, mens du ser tilbage på et dejligt sabbatår med gode oplevelser. 

Det var et forslag. Hvis du har spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte mig på [email protected] eller via chatten på Rønde Højskoles hjemmeside.

Mvh Danny Sannem, Informationsmedarbejder på Rønde Højskole


Skriv et svar til: kvote 2 socialrådgiver udd. hvem?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.