Fysik

Erstatningsresistans - Haster :/

25. september 2018 af Jens1901 - Niveau: B-niveau

Hvordan skal erstatningsresistansen bestemmes her? Parallelt? Jeg synes, den er opstillet meget forvirrende.. 

Jeg skal besvare opgaven inden kl 23 i aften, så jeg er lidt stresset.. :/ 

På forhånd tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. september 2018 af swpply (Slettet)

Skal du blot bruge et resultat, eller skal du havde alle mellemregningerne med ??


Svar #2
25. september 2018 af Jens1901

Mere en hurtig forklaring til, hvordan den skal gribes an - evt nogle mellemregninger. Resultatet er lidt underordnet :) 


Brugbart svar (0)

Svar #3
25. september 2018 af swpply (Slettet)

Givet at du skal besvare opgaven inden for de næse 53 minuter, vil jeg råde dig til at se denne video gennemgang af problemet (link).


Svar #4
25. september 2018 af Jens1901

Lige et spørgsmål til: Udregner han det med udgangspunkt i at hver modstand har modstanden 1 ohm?

Mange tak for din hjælp - sætter jeg pris på!


Brugbart svar (0)

Svar #5
25. september 2018 af swpply (Slettet)

Nej, han sætter alle modstande til at være ens nemlig R. I dit tilfælde er R = 1Ω.


Svar #6
25. september 2018 af Jens1901

Det forstår jeg ikke? Men vil svaret ikke stadig være 7/12 ohm?


Brugbart svar (0)

Svar #7
25. september 2018 af swpply (Slettet)

Hov, bemærk at hans strøm låber ikke ind og ud samme steder som i din opgave. Du skal altså modificere hans methode til din opgave. Hvis du gør dette bør du gerne finde at erstatningsresistansen bliver \tfrac{5}{6}\Omega.


Svar #8
25. september 2018 af Jens1901

Åh, forstår det ikke :( Synes hans metode er svær at forstå.. Jeg må hellere aflevere min opgave for sent - kan ikke rigtig finde hoved og hale i den her..


Brugbart svar (0)

Svar #9
25. september 2018 af swpply (Slettet)

Hvad sker der hvis du aflevere for sent?


Svar #10
25. september 2018 af Jens1901

Der sker ingenting. Jeg har fundet ud af, hvordan den skal gribes an! Tak for hjælpen :-)


Brugbart svar (0)

Svar #11
25. september 2018 af swpply (Slettet)

Det er bestemt heler ikke nogen triviel opgave.

Personligt vil jeg starte med at tegne dit kubiske kredsløb som en graf ved at gøre brug af følgende ækvivalente tegnemåder


Brugbart svar (0)

Svar #12
25. september 2018 af swpply (Slettet)

Derefter vil jeg prøve at omforme grafen til højre til følgende ækvivalente kredsløb

Her er H dit A.

Det kan være en god idé at farve dit forskellige linjer i forskellige farver for at holde styr på det altsammen ;-)

Vedhæftet fil:swpply.png

Skriv et svar til: Erstatningsresistans - Haster :/

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.