Virksomhedsøkonomi (VØ el. EØ)

Forklar hvad der kan ligge til grund for viste sammenhæng mellem salgspris og afsætning

25. september 2018 af Zaigki (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hejsa :) 

Min hjerne er stået af for idag - jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe med spg. c i denne opgave jeg har vedhæftet billed af :D 

Og et ''lille'' side spg. nogen der kan hjælpe med denne også - Lav en liste over hvordan de eksterne og interne analysemodeller kan indkorporeres i parametermixet. 

Det behøver ikke være inden for alle punkter bare lige for at jeg kan få sparket mig selv igang, på forhånd mange tak :)

Mvh. 

Vedhæftet fil: EØ HJÆLP.jpg

Brugbart svar (1)

Svar #1
26. september 2018 af Sveppalyf

Prøv at google "den knækkede afsætningskurve".

Knækket skyldes at virksomheden forventer at hvis de sænker prisen på deres produkt, så vil deres konkurrenter svare igen med også at sænke deres pris. Så en sænkning af prisen vil ikke give nogen særlig stor gevinst på afsætningen, derfor den stejle kurve til højre for knækket. Hvis de derimod hæver den nuværende pris, så forventer de ikke at konkurrenterne også hæver deres pris og at de derfor hurtigt taber på afsætningen fordi kunderne går til konkurrenterne. Derfor er kurven mindre stejl til venstre for knækket.


Svar #2
26. september 2018 af Zaigki (Slettet)

Mange tak så var jeg inde på det rigtige igår alligevel :P Blev bare i tvivl da den ikke helt var vist på samme måde som læreren havde gjort :) 


Skriv et svar til: Forklar hvad der kan ligge til grund for viste sammenhæng mellem salgspris og afsætning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.