Projektopgaven (9. kl.)

Finde et produkt om sclerose

13. november 2018 af Allentoft99 (Slettet)

Hej. Jeg har projektuge lige nu, og jeg mangler at finde et produkt. Jeg har om sclerose. Nogle ideer?

Tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. november 2018 af Moderatoren

Dit produkt skal hænge sammen med den problemformulering, som du besvarer


Svar #2
13. november 2018 af Allentoft99 (Slettet)

Dette er vores problemstilling

Sclerose nedbryder dele af nervecellerne. Når man får sclerose, er det fordi ens egen krop, på en eller anden måde, angriber nervecellerne i sit eget centralnervesystem. Hvordan opdager man egentligt, at man har sclerose, og kan man opdage det for sent? Er sclerose en alvorlig sygdom, og kan den føre til handicap? Kan man stadig have en god livskvalitet, selvom man har sclerose?


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. november 2018 af Moderatoren

Og hvilke problemer har du så med at finde et produkt?


Brugbart svar (0)

Svar #4
13. november 2018 af kanjeghjælpedig (Slettet)

Der er masser afuligheder - prøv at kigge her:

http://projekt-opgaven.blogspot.com/2015/03/hvordan-laver-du-en-projektopgave.html

Som Jeppe skriver, skal det tage udgangspunkt i din problemformulering / opgave.


Svar #5
13. november 2018 af Allentoft99 (Slettet)

Vi kan bare ikke finde på noget produkt. De ideer vi har haft er blevet lukket ned af lærerne.

Så hvis du kan hjælpe med en ide ville det være rart


Svar #6
13. november 2018 af Allentoft99 (Slettet)

Vi har haft tænkt på at lave en animation om noget med cellerne, men det er ikke muligt.


Brugbart svar (0)

Svar #7
13. november 2018 af kanjeghjælpedig (Slettet)

I kan lave en hjemmeside i fx VIX - https://da.wix.com/

Der kan I lægge YouTube klip ind - søg på "sclerose animation" i YouTube, hvis I gerne vil vise det.


Svar #8
13. november 2018 af Allentoft99 (Slettet)

Har i nogle flere ideer til et produkt?


Svar #9
13. november 2018 af Allentoft99 (Slettet)

Vi vil helst gerne have en masse ideer at vælge imellem


Brugbart svar (1)

Svar #10
13. november 2018 af Moderatoren

Det er meningen, at du selv skal finde et produkt.


Svar #11
13. november 2018 af Allentoft99 (Slettet)

Det ved jeg godt, vi spørger jo hellere ikke om i kan lave vores produkt, men og i har nogle ideer til hvad man kunne lave noget om


Svar #12
13. november 2018 af Allentoft99 (Slettet)

Vi er kommet på en ide, hvor vi skal have lavet en menneske krop og så uden på den menneske krop sætter vi så nogle pærer, fx ved fødder og hænder, og så skal vi have en strøm kilde. Og så går det ud på at vi skal klippe ledninger over så der ikke kommer lys til de forskellige pærer længere. Hvordan lyder det?


Skriv et svar til: Finde et produkt om sclerose

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.