Kemi

molarmasse

24. november 2018 af TKCA1 - Niveau: B-niveau

Er der nogen, der kan hjælpe med hvordan man skal bestemme esterens molarmasse. Ved ihvertfald at man skal bruge M=m/n

Brugbart svar (0)

Svar #1
24. november 2018 af mathon

Brugbart svar (0)

Svar #2

reageret NaOH:
                    \small \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! n(NaOH)_{reageret}=\left ( 0.025\; L \right )\cdot \left ( 1.00\; \tfrac{mol}{L} \right )-(0.0157\; L)\cdot (1.0\; \tfrac{mol}{L})=0.0093\; mol

\small R\overset{\overset{O}{||}}{C}-O-R{\, }'\; +\; OH^-\; \longrightarrow\; \; R\overset{\overset{O}{||}}{C}O^-\; +\; HOR{\, }'
\small \textup{reaktionsforhold:}                     \small 1                     \small 1

\small \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! n(ester)=n(NaOH)_{reageret} = 0.0093\; mol         

\small \small \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! M(ester)=\frac{0.946\; g}{0.0093\; mol} 

Svar #3
24. november 2018 af TKCA1

Vil du forklarer hvad M, n og m er? Jeg er ikke helt med på det. Jeg tror jeg vil forstå det bedre med ord også:))

Brugbart svar (0)

Svar #4

\small \begin{array}{|c|c|c|} \mathbf{M}&\mathbf{n}&\mathbf{m}\\ \hline \textup{molmasse}&\textup{antal mol}&\textup{masse} \end{array}

Skriv et svar til: molarmasse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.