Generelt

Plagiat - Anvende figur fra litteratur

01. december 2018 af nejvelda

Hej,

Jeg vil lige høre ad om der er nogen her, der har styr på om der er tale om plagiat/snyd, hvis man har brugt en figur/graf fra ens litteratur men tegnet videre på den? Altså efter at have tegnet videre på den orginale graf ville den i sidste ende have set sådan ud ligemeget hvad. Den eneste forskel er at det ikke er mig der har tegnet den fra starten af. Men det ligner noget der er tegnet i paint. 

Det gik bare meget sent op for mig, det ikke var helt rigtigt gjort af mig.. må indrømme jeg tænkte ikke rigtig over det før forelæseren nævnte, at der er nogen der har brugt en graf taget fra andre steder uden at henvise.

Håber nogen ved det med sikkerhed!

På forhånd tak!


Svar #1
01. december 2018 af nejvelda

Hvis i mener, der er tale om plagiat, hvad ville i så råde mig til at gøre? Jeg er meget bekymret nemlig!!


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. december 2018 af guzbak

Det bedste er at henvise, så snart man har taget noget som man ikke selv har lavet.

Jeg tvivler dog på at der vil blive slået ned på det, hvis dette er det eneste. Ellers må du jo sige det til din lærer som det er.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Plagiat - Anvende figur fra litteratur

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.