Religion

Eksempler på Religion C Eksamenstekster?

11. december 2018 af radicale - Niveau: C-niveau

Hey, jeg skal til eksamen om nogle få dage, så ville høre om der var nogen der havde nogle eksempler på nogle klassiske eksamenstekster indenfor Religion C?

Jeg kan komme op i: Kristendom, Islam, Buddhisme og Religionskritik.

Ville være meget værdsat, hvis der var nogle af jer der havde nogle tekster i kunne dele!

Og måske i også har lidt tips eller tricks til en mundtlig eksamen i Religion C? :)

God dag!


Brugbart svar (1)

Svar #1
11. december 2018 af bach3103

Har ikke lige nogle tips og tricks, men hvis i ikke allerede har arbejdet med teksten i undervisningen er "optagelse i munkeordene" vidst en klassisk eksamenstekst :) 


Svar #2
11. december 2018 af radicale

#1

Har ikke lige nogle tips og tricks, men hvis i ikke allerede har arbejdet med teksten i undervisningen er "optagelse i munkeordene" vidst en klassisk eksamenstekst :) 

Cool tak, den vil jeg se om jeg kan finde :)


Brugbart svar (1)

Svar #3
11. december 2018 af MaiiDevon

Hvis du gerne vil have nogle eksempler på buddistiske tekster, så er denne bog (Buddhismen af Esben Andreasen) god. Det var de tekster, jeg både arbejdede med i 2.g og kom til eksamen i, fx tekst 24 "Tårestrømmen"

https://books.google.dk/books?id=GULM3j3-SaoC&pg=PA80&lpg=PA80&dq=t%C3%A5restr%C3%B8mmen&source=bl&ots=-PEzW-phY-&sig=iZ5T1BZXjF6rZw6UUz6vMu5S1_4&hl=da&sa=X&ved=2ahUKEwj3yanfqJjfAhVB_iwKHToICKQQ6AEwBnoECAIQAQ#v=onepage&q=t%C3%A5restr%C3%B8mmen&f=false


Svar #4
11. december 2018 af radicale

#3

Hvis du gerne vil have nogle eksempler på buddistiske tekster, så er denne bog (Buddhismen af Esben Andreasen) god. Det var de tekster, jeg både arbejdede med i 2.g og kom til eksamen i, fx tekst 24 "Tårestrømmen"

https://books.google.dk/books?id=GULM3j3-SaoC&pg=PA80&lpg=PA80&dq=t%C3%A5restr%C3%B8mmen&source=bl&ots=-PEzW-phY-&sig=iZ5T1BZXjF6rZw6UUz6vMu5S1_4&hl=da&sa=X&ved=2ahUKEwj3yanfqJjfAhVB_iwKHToICKQQ6AEwBnoECAIQAQ#v=onepage&q=t%C3%A5restr%C3%B8mmen&f=false

Nice tak, vil jeg tjekke ud!


Skriv et svar til: Eksempler på Religion C Eksamenstekster?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.