Dansk

Ab ovo vs. in medias res

06. januar 2019 af Amarillo - Niveau: A-niveau

Hej, jeg kunne godt bare tænke mig at se et eksempel på en novelle der starter ab ovo altså i modsætning til in medias res. Jeg kender nemlig godt den teoretiske forskel, men har svært ved at finde et konkret eksempel til en tekst der ikke er in medias res.


Svar #1
06. januar 2019 af Amarillo

Og hvilken ville denne novellestart være

"Da jeg var barn var det sommer.
Jeg stod i min mosters mørkeblå soveværelse Jeg stod så nær de åbne vinduer at de fine storesgled frem og tilbage over mine nøgne ben, der stak ud ad de korte bukser. Det er de tavseste kærtegn, jeg nogensinde har modtaget, de strøg fra anklerne og helt op over låret. Uden for det mørkeblå var der alt det grønne Græsplænerne, buskene, kro- nerne på de store træer. Der var så grønt, der var så blåt, og jeg opholdt mig lige på grænsen. På skrå, op mod vinduet, stod min mosters toiletbord. Et stort, svunget, kry- 10 stalslebet spejl, en tyk glasplade, så hvid som kokosmælk, udgjorde bordet, og små, udskårne knager rakte frem fra spejlets ramme. Fra knagerne hang min mosters store perlekæder, seks eller otte halskæder, tunge og lysende indvendigt som om hver perle på kæderne havde suget lys fra min mosters hud mens hun bar dem. Jeg bestemte mig for at jeg ville stjæle en af perlerne  "


Skriv et svar til: Ab ovo vs. in medias res

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.