Matematik

Prisoverslag

11. januar 2019 af Anonnymemig123 - Niveau: C-niveau

Heej bare lige et hutigt spørgsmål, hvad er et prisoverslag?

Hvis nu jeg siger at prisoverslaget skal indeholde:
• Størrelsen på bagepladen
• Hvilken chokolade I vælger at tilsætte
• Hvor mange chokolade stykker der skal bruges, idet det antages, at der skal bruges 5 stk. chokolade pr. cm^2
• Den samlede pris 

Resultatet er ligemeget, jeg vil bare gerne vide hvordan et prisoverslag skal sættes op/hvordan det ser ud.

tak og fortsæt god aften :D


Brugbart svar (1)

Svar #1
11. januar 2019 af AMelev

Er det et prisoverslag for produktionen eller salgsprisen (inkl. fortjeneste) af en bageplade chokolade, du er på jagt efter ?

Hvis ja, så mangler du noget, nemlig prisen p for den anvendte chokolade pr. stk. chokolade.
Bageolade: ....x.... = y cm2
Antal chokolader y/5 = .... (hvis de er firkantede og kan sættes uden "spildplads")
Pris for chokolader p·y/5

Jeg må indrømme, at jeg ikke ved, hvorvidt det er noget i den stil, du er på jagt efter.


Svar #2
11. januar 2019 af Anonnymemig123

Det er det jeg allerede har fortalt. Jeg har ikke brug for alle de der tal, altså pris, antal chokolader osv. Jeg spørger bare hvordan det skal sættes op. Du kan bare skrive en random pris ind hvis det hjælper. Det eneste jeg har brug for at vide er hvordan det kan sættes op, altså er det et skema eller sådan noget lignende. ???


Brugbart svar (1)

Svar #3
12. januar 2019 af AMelev

Jeg har ikke et bedre bud på en opstilling end den jeg allerede har angivet i #1.


Skriv et svar til: Prisoverslag

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.