Psykologi

Hvordan er det at studere psykologi i Aalborg?

12. januar 2019 af Anne1912 - Niveau: Universitet/Videregående

Hej med jer.  Er der nogen af jer der studerer, eller har studeret psykologi i Aalborg?

Jeg har syntes at psykologi er virkelige spændende, og besluttet mig at søge ind til psykologi i Aalborg i sommer, men der er forskelligt, eller meget, jeg gerne vil vide inden da haha.

Man hører at det er et hårdt, men spændende studie, er det sådan? 

For eksempel, så bliver det talt om at der er stor forskel mellen at studere psykologi i Aalborg og København. Hvordan er det sociale der og hvordan er det generelt at studere i Aalborg? Er der meget gruppearbejde, og hvordan er det. Hvordan er en typisk uge på universitetet, mange forelæsninger, gruppearbejde, og hvor mange timer er man på uni om ugen cirka? 

Man har matematik, så som statestik, men hvor meget fylder det, og hvor højt er niveau. Og så er meget af læsematerialet på engelsk. Hvordan er det, en udfordring, og tager det længere tid at komme igennem teksterne?

Og til sidst, hvordan fungerer eksamenerne, og er det virkelige hårdt at bestå? Skal man kunne huske alt, så som navne og teorier, jeg finder det lidt svært at holde styr på det hele.

Tak på forhånd. :) 


Skriv et svar til: Hvordan er det at studere psykologi i Aalborg?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.