Projektopgaven (9. kl.)

Projektopgave Global Opvarmning (8klasse)

14. januar 2019 af brian0203

Hej! Mig og min ven skal lave en projekt opgave i uge 4. om global opvarmning. Vores øverste tema er Konflikter og vi har så valgt at tage global opvarmning. Vi kan sagtens skrive siderne om selve emnet men det er mere at gøre fremlæggelsen spændende der kan blive svært... Vi har heller ikke nogle ideer til produktet.

Kom gerne med bud på specielt prudukt, men også gerne andre ideer og forslag.

Pft 


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. januar 2019 af Moderatoren

Jeres produkt skal hænge sammen med den problemformulering, som I besvarer. Så kig på jeres problemformulering og find ud af hvilket produkt, I kan lave.


Svar #2
14. januar 2019 af brian0203

Vores pt probelmformulereng 

Hvordan kan vi stoppe menneskets negative indflydelse på klimaet, og hvordan løser vi de problemer og konflikter der er kommet af global opvarmning?


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. januar 2019 af Moderatoren

Så kan I fx lave et produkt, hvor I viser, hvordan man kan løse de problemer og konflikter


Svar #4
17. januar 2019 af brian0203

Hej, vi tænkte mere på nogle forslag. Vi ved godt at vi skal have det til at dække det hele og vi skal kunne bruge produktet i fremlæggelsen, men gerne nogle forslag. 

Problemformulering der næsten er færdig:

Hvad er global opvarmning? Hvordan kan vi som samfund stoppe menneskets negative indflydelse på klimaet, og hvordan løser vi de konflikter der er ved klimaet og de effekter der kommer af global opvarmning? Hvis vi ikke stopper den globale opvarmning hvordan vil verden så se ud om 100år?

I Fyrer bare løs vi kan bruge alle forslag!

-Brian Og Kasper


Brugbart svar (0)

Svar #5
19. januar 2019 af hejjjjjjjjjj09

Ideer til produkt: 

- stopmotion film (lavede jeg selv sidste år og fik 12) I kunne f.eks. lave det til en tegning eller animation af en skov nu, og så hvordan den ser ud over det næste 100 år. 

- interviews med civile omkring deres meninger (lavede jeg i 16/17) 

- Model af noget, lavede selv en hjerne model i 15/16 men i jeres tilfælde kunne det evt. være en model af en vindmølle eller solcellepaneller etc.  

- Spil som klassen skal udføre

- Film/video 

- Skuespil 

- essay 

- maleri 

idk hvad end I kan koble på jeres egen vinkling af emnet. 

ps. vi har uge 5. Jeg har om vejen til succes og tænker at vi laver et spil (alle bordgrupperne spiller et meget kort spil, videren får et skrabelod, senere i fremlæggelsen skal de skrabe det, på et af lodende står der "succes!" og så er det indledende til at vi kan snakke om hvorvidt det er retfærdigt at det ikke altid er hårdt arbejde, vilje og kompetencer der bestemmer hvem der bliver succesfulde.) samt en video med flere forskellige mennesker (akademiker, sportsudøver, etc.) hvor vi stiller dem en række spørgsmål om succes. 


Svar #6
21. januar 2019 af brian0203

Mange tak for svarene. Vi har fundet et 'samlesæt' i fysik/kemi lokalet, hvor der er:

- 1 solcelle med ledning

- 1  pære med ledning

- 1 motor der kan få en propel til at snure rundt

- 1 en ting der kan sige nogle lyde når den får strøm

Vi vil gerne lave en planche som en ting til vores produkt hvor der kan stå information omkring global opvarmning. Vi kan dermed vise forskellen på en bolig med grøn energi og en bolig med f.eks. fosilebrændstoffer som energikilde. Vi vil også gerne vise hvor stor forskellen kan være på hvor meget co2 man udleder.


Skriv et svar til: Projektopgave Global Opvarmning (8klasse)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.