Studievejledning

Kan man slippe for merit? - HF

21. januar 2019 af StupidBird

Hej

Jeg droppede ud i 2.g på STX og er i stedet startet på HF enkeltfag. Jeg har derfor fået merit for drama på C-niveau, hvor jeg fik 4 i årskarakter, hvilket trækker mit gennemsnit ned. Jeg afsluttede billedkunst her før jul med et flot 12-tal, så jeg behøver ikke at have drama stående på eksamensbeviset, da jeg jo har et andet kunsterisk fag nu. Og med de fag jeg vil have, får jeg også opfyldt mængden af valgfag jeg skal have uden drama.

Så mit spørgsmål er, om det kan lade sig gøre at undgå at få merit for netop det fag? Fysik og matematik skal jeg alligevel have på et højere niveau og i samfundsfag fik jeg 12, så det er kun det, jeg helst ikke vil have merit for.


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. januar 2019 af MatHFlærer

Du kan nok få rykket dit fag over på et enkeltfagsbevis. Så vidt jeg husker var der en der gjorde det på VUC. Du bør dog tale med en studievejleder

Brugbart svar (1)

Svar #2
21. januar 2019 af Smut1

HF &  VUC FYN beregner i hvert fald snittet således, at det bliver højest muligt, dvs. de kun medtager din dramakarakter, hvis det er nødvendigt for at kunne lukke beviset. Hvis din skole ikke beregner dit højst mulige snit, skal du selvfølgelig bare rykke dine resultater til et andet sted.


Skriv et svar til: Kan man slippe for merit? - HF

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.